Masters zdraví

Artróza a bolesti ve vyšším věku

Běhání a analgetika: je růžová pilulka lepší než paralen? Odpovídá sportovní lékařka

Běhání může občas bolet. Stává se však normou, že je tato bolest řešena nikoliv odpočinkem, které by tělo potřebovalo, ale spíše farmaceutickou cestou. Co se se odehrává v těle člověka, který nedbá signálů svého těla a bolest stále potlačuje? O tom jsme si mimo jiné povídali s kardioložkou a sportovní lékařkou MUDr. Hanou Štefaničovou.

Více

V květnu si vyšviháme formu! Jak správně na pohyb, který spaluje kvanta kalorií, prozradila fyzioterapeutka

Zatímco většina předešlých výzev byla převážně o síle, v květnu si dáme trochu toho kardia. Tentokrát budeme potřebovat pomůcku, kterou má většina z nás doma ještě z dob dětství. Švihadlo je základní vybavení snad každého tělocvikáře a tedy i dětí. Jak vést správně pohyb osvětlila fyzioterapeutka Mgr. Hana Willmannová z Centra rehabilitační a sportovní péče.

Více

Hubnutí po přechodu. Rady, jak se menopauze postavit čelem a co dělat jinak než dřív

Menopauza je jedním ze zásadních zlomů v životě každé ženy. A nemůžeme ovlivnit, jestli nás zastihne dříve nebo později. Její nástup je totiž, jako mnoho dalších věcí týkajících se zdraví, silně individuální. Co ale ovlivnit můžeme, je náš postoj k změnám a adaptaci na nový stav. O tom, jak se popasovat s vlivy menopauzy na naši figuru, jsme si povídali s nutriční terapeutkou Mgr. Evou Veličkovou Hvoreckou.

Více

Častý problém běžců: Bolest paty při došlapu? Plantární fasciitida může vést k ostruze

Běháte a bolí vás chodidlo v oblasti paty? Možná jste si uhnali plantární fasciitidu. Nemusíte se však děsit, jedná se o jednu z nejčastějších příčin bolesti paty u dospělých. S fyzioterapeutem Filipem Chalupou z Centra rehabilitační a sportovní péče jsme probrali, jak se bolesti zbavit, případně jak postupovat, aby vás vůbec nepotkala.

Více

“Madla lásky” musí pryč. 500 000 kroků v prosinci a dát dolů 20 kilo. Druhý pokus začíná

Nachodit každý den v průměru kolem 16 200 kroků je určitě pro spoustu lidí pohoda. Pokud ale vyloženě pracujete z domu a v drtivé většině svého aktivního času trávíte na kole, tak je situace jiná. Cyklistovi se úplně chodit nechce a pokud nemáte vyloženě důvod, tak prostě nejdete. Bude to pro mě v prosinci šichta, o tom žádná, už teď, za první tři dny, jsem rozbitý jako už dlouho ne. Mám však velkou motivaci, již podruhé se chystám zdolat trasu Strade Bianche. Poprvé se to totiž nepodařilo i kvůli náročnosti trasy a přebytečnym kilům.

Více

”Éčka”, která jsou na blacklistu. Váš seznam na ledničku a nákupní lístek

“Nejez to! Nevidíš, kolik je v tom éček?” Často planý poplach vyvolaný neznalostí problematiky potravinových aditiv. Ne nebudeme tady obhajovat konzumaci potravin obsahujících konzervanty, barviva a přísady, ukážeme vám však, co si pod jednotlivými čísly následujícími za písmenem E můžete představit. Která čísla jsou neškodná, kterým se naopak vyhnout přiblížil redaktor a poradce pro výživu a člen aliance výživových poradců Martin Kubala.

Více

Váš cvik na listopad: efektivní pro kancelářské krysy. Zabere pár sekund, uvolní bolavá záda a najde lopatkové svaly

Opravdu stačí několik sekund. Sami se přesvědčíte, že ze začátku, pokud netrénujete, to ani déle nevydržíte. Řeč je o obyčejném visení za ruce. Je to skvělý cvik pro kancelářské krysy, ale je také cestou sportovce k prvnímu shybu. A abychom si i při tak obyčejném pohybu neublížili, přizvali jsme k tomu fyzioterapeutku Kateřinu Honovou.

Více

Ztuhlé klouby po ránu: Co je příčinou a jak si pomoci?

Ztuhlost kloubů je jednou z nejčastějších příčin snížení pohyblivosti ve vyšším věku a závislosti na pomoci druhých. Překonat ji přitom lze pravidelným protahováním a cviky, které dokážou i potlačit příznaky revmatických onemocnění. Přinášíme rady od trenérky a další inspirativní tipy.

Více