Úvod Nezařazené Čím brnkají elektro-cyklisté na nervy

Čím brnkají elektro-cyklisté na nervy

Produktu jako takovému samozřejmě nelze nic vytknout, ovšem co se týče uživatelů, to už je úplně jiné kafe. Častokrát se totiž za řídítka e-kola posadí jedinec, jemuž dělá problém i zaparkování nákupního vozíku. Poznejte úskalí jízdy a vyhněte se nehodě.

Elektrokola zažívají v posledních letech nebývalý rozmach. Snad žádné jiné sportovní náčiní nezažilo od dob prvních snowboardů takový prodejní boom jako právě tyto stroje.

Co říkají statistiky

Ty nám toho zatím moc neřeknou, protože v evidencích dopravních nehod v České republice není rozlišováno, zdali se jednalo o nehodu kola klasického anebo s elektrickou asistencí. Nicméně v sousedním Rakousku již tuto statistiku vedou a ta hovoří více než výmluvně. Ve třetím čtvrtletí roku 2020 připadalo 60 % všech smrtelných úrazů cyklistů právě na elektrokola. (1)

Samozřejmě, že statistiky se v jednotlivých kvartálech mohou i o dvě desítky procent lišit, nicméně skutečnost, že dlouhodobě to bude zhruba polovina všech případů, můžeme přijmout jako fakt. Navíc lze vzhledem k předchozímu vývoji očekávat progresivní tendenci.

V Česku jsou k dispozici pouze předběžné statistiky a ty podle Centra dopravního výzkumu vypovídají, že nehody elektrokol stojí za třiceti procenty smrtelných úrazů cyklistů a stejně jako v sousedním Rakousku se jejich počet rapidně zvyšuje. (2)

V čem spočívá zásadní problém?

V prvé řadě ve schopnostech uživatelů přizpůsobit jízdu svým dovednostem, reálně odhadnout své možnosti, předvídat dění na komunikaci a neposlední řadě v jejich ochotě mít na zřeteli alespoň elementární ohledy k sobě a ke svému okolí.

Do kopce na kole, dolů raději po svých

Ti, kdo na kole dlouho neseděli, anebo mají s cyklistikou minimální zkušenosti, často podlehnou dojmu, že jízda na kole klade nároky pouze na vaše nohy. Zakoupení elektrokola jim najednou skýtá zdánlivě nekonečné možnosti v podobě zdolání vrcholů, na které by se díky svému věku anebo aktuální fyzické kondici nedostali jinak než lanovkou anebo vůbec.
Zdoláním kopce však výlet nekončí a jízda ve sjezdu klade kolikrát vyšší nároky na kondici než cesta vzhůru. Zvlášť v případech, kdy se rozhodnete k cestě dolů využít některou z lesních pěšinek. 

Tady se nezkušený jezdec snadno dostává do začarovaného kruhu. Pokud brzdí málo, dosáhne rychlosti, ve které není schopen kolo ovládat, brzdí-li hodně, velice rychle se vyčerpá, protože brždění znásobuje otřesy způsobené nerovnostmi v terénu.

Jízda po cyklostezkách

Dalším problémem zejména u starších lidí je jejich schopnost předvídat a adekvátně reagovat na dění před nimi. Toto může mít fatální následky na cyklostezkách, které jsou společné pro cyklisty i chodce a je na nich zvýšená frekvence pohybu. 

Senior, který dlouhá léta využíval pouze klasické kolo a pohyboval se desetikilometrovou rychlostí, je zvyklý vnímat dění jen bezprostředně před sebou. Na e-kole pohybujícím se dva a půl násobnou rychlostí musí sledovat okolí v adekvátně větší vzdálenosti. Kromě vyšší rychlosti je potom zapotřebí se adaptovat také na odlišné jízdní vlastnosti e-kola a přizpůsobit rychlost tak, aby odpovídala jízdním dovednostem. Často se stává, že cyklista na e-kole sice na vzniklou krizovou situaci zareaguje pohotově, ale již nezvládne bezpečně zastavit. Zejména u horských kol s kvalitními kotoučovými brzdami hrozí nebezpečí, že po spontánním stisku brzdových pák bicykl zastaví mnohem dříve než samotný jezdec.

Podle dlouhodobých výzkumů prováděných mezi řidiči motorových vozidel, se celková reakční doba pohybuje v rozmezí jedné až dvou vteřin.

Pro konkrétní představu 25 km/h znamená rychlost 7 m/s. Brzdná dráha v takové rychlosti se pohybuje v rozmezí 6 až 10 metrů v závislosti na schopnostech jezdce, povrchu, pneumatikách a samozřejmě brzd. Lze očekávat, že nezkušený ale mladý cyklista při reakční době rovnající se jedné vteřině zastaví svůj stroj na vzdálenosti 13 až 17 metrů. U seniorů lze díky pomalejší reakci předpokládat vzdálenost přesahující dvacet metrů.

Zastánci elektrokol mohou pochopitelně namítnout, že stejná pravidla platí i pro kola bez elektrického pohonu. Tady lze ale s úspěchem oponovat, že cyklista, který je schopen vlastními silami vyvinout a následně i delší dobu udržet rychlost přes 25 km/h má kromě lepší fyzické kondice také mnohem lepší reakce a jízdní dovednosti.

Na silnici

Udržení jízdy v přímém směru, držet se při pravém okraji vozovky a v případě početnější výpravy zkrátit odstupy na minimum. Toto by měly být hlavní zásady při jízdách po komunikacích, kde se pohybují i motorová vozidla.

Častokrát se stává, že skupina čtyř jezdců na elektrokole zabere na cestě stejný prostor jako dva traktory s vlečkou. Jezdci na elektrokolech totiž na rozdíl od klasických cyklistů nemají potřebu těžit z výhody jízdy v závěsu a jezdí za sebou i v pětimetrových rozestupech. Dostat se před takovou skupinu je pro řidiče motorových vozidel větší problém než předjetí zmíněných zemědělských vozidel. A až vstoupí v platnost zákon o povinném odstupu 1,5 m, bude to platit dvojnásob.

Přilby, alkohol, čipování kol

75 % těžkých a smrtelných úrazů zejména starší generace se stala cyklistům, kteří při své jízdě nepoužili přilbu. Čtvrtina nehod způsobených cyklisty byla po předchozím požití alkoholických nápojů. (3) Toto jsou data společná pro všechny cyklisty společně. Pokud se k těmto nešvarům začne rozšiřovat i nelegální čipování kol, které po odstranění omezovače rychlosti umožní kolu vyvinout rychlost až 50 km/h, mají se milovníci dopravních statistik na co těšit.

Infografika Centra dopravního výzkumu. Zdroj: se svolením Centrum dopravního výzkumu
Zdroj:
  1. www.statistik.at/web_de/presse/125530.html
  2. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/elektrokola-bezpecnost-helma-prilba-nehody.A210709_192421_domaci_jum
  3. www.cdv.cz
4 FacebookEmail

31 komentáře

Boban 25. 12. 2023 - 14:23

1.) Na kole jsem jezdil 50-60 km/hod, a nyní na elkole musím jezdit jen 25 km/hod. To je volovina, kterou vymyslel jedině tlustej páprda z EU komise, protože on jezdí jen v dieslu, protože by pod ním kolo prdlo.
2.) Nejhorší jsou řidiči aut, protože si myslí, že silnice patří jen jim, a že si je svou arogancí přisvojili.

Odpověď
Martin 25. 3. 2022 - 8:02

Výborný článek, díky za něj! Elektro kola jsou super. :)

Odpověď
Pawel 7. 10. 2021 - 14:16

Pan Kubala má tak trochu pravdu: Pokud jste na kopec nevyjel (a taky ho nesjel dolů) na normálním kole, i kdyby to bylo před 15 – 20lety, tak tam nemáte na elektrokole co hledat. Na e-kole jezdím 3 roky (po operaci srdce) předtím jsem jezdil na „normálním“ MTB a to včetně Alp a Dolomit.

Odpověď
abuk 6. 10. 2021 - 11:17

no pan Kubala to má nějak popletené-poradce na výživu by se měl věnovat spíše výživě e ne elektrokolům.Napsat,že pro staré lidi je elektrokolo nebezpečné,že oni jsou zvyklí jezdit tak 10km/hod na obyčejném kole a najednou sednou na elektrokolo a ono jede až 2,5x rychleji-no to je naprostá hovadina.To autor neví, že i elektrokolo má řazení a převodníky a že i na tom to kole lze jet s příšlapem i bez příšlapu i 10km/hod??? P.S.blíží se mě osmdesátka a elektrokolo proháním kde se dá…

Odpověď
Frend 5. 10. 2021 - 23:17

V CHKO a NPR s vámi souhlasím, v běžném lese je to už jiná. Po turistických značkách lze jezdit i na kole. Nesmí se jet do volného terénu. S partyzánským přístupem do jisté míry souhlasím. Ale ne proti cyklsitům, nýbrž proti čtyřkolkám a kroskám. V poslední době není víkendu co by nešel do lesa a jak popisujete, děti se zdrží okousek vzadu, a já je musím s vypětím sil dobíhat, protože už z dálky slyším řev motorek. Proženou se jak hovada, nic na ně neplatí, když se ozvete, málem dostanete přes čuňu a pak jdete s děckama do volného terénu na skály a oni tam jezdí zase. Takže se zbalíte, nasraný jak brigadýr a jdete domů. A co více, jedná se o přírodní památku Chřiby, či ChKO Beskydy. A kdo s tím co dělá? Nikdo nic, bo jim jednoduše ujedou. Takže sparťansky mezi stromy ocelové lanko a nebudu se taky srát.

Odpověď
Frend 5. 10. 2021 - 23:06

Tak v prvé řadě pane autore, cyklostezka není společná pro kola i chodce. To prrr. To že na ni chodci, pejskaři, bruslaři a nevím kdo lezou je věc jedna. Věc druhá je pro koho je určena a kdo naopak na ní nemá co pohledávat. A pak pro změnu, komu a kdy vzniká povinnost ji použít. Pokud máte na mysli stezku společnou, pak je označena jako cyklo i pěší k tomu určenou značkou. Zde má cyklista povinnost jet ohleduplně a přiměřenou rychlostí s ohledem na chodce. A pak je zase stezka výlučně pěší a zde naoplátku nemá co pohledávat cyklista.
Elektrokola jsou mor, ale ještě větší je nešvar, a ten mi tedy vadí převelice, jsou elektro koloběžky. Pokud jedu na kole 50 a mě předjede koloběžka, je tu pak něco hodně špatně. Tudle mě dokonce přefrčela v autě. Schválně jsem si ji autem změřil a jela 60. Již se jedná o jednostopé motorové vozidlo, které má hned tři problémy. Není technicky způsobilé pro provoz na veřejných komunikacích (nemá STK ani RZ), jelikož se jedná o motorové vozidlo převyšující provozní rychlost 25km/h musí ji mít, za druhé z tohoto titulu musí mít POV a za třetí jeho řidič musí mít patřičné řidičské oprávnění.

Odpověď
IVAN 5. 10. 2021 - 22:37

Od 83 jsme dělali cykloturistiku organizovanou jako hendikepováni. Ročně já sám najezdil až 9 tisíc km, dovolenou na kole nebo s kolem. Vždy jsme respektovali všechny účastníky, platí zásada- na značené turistické je pěší a cyklista to musí respektovat. Na cyklostezce musí chodec respektovat cyklistu, na smíšené cyklo/pěší se musí respektovat vzájemně. Nejhorší jsou bruslaři, cyklista zabere do 1 m, pěší taky, bruslař téměř až 2 m. Ti jsou bohužel nejbezohlednější. Okolo Poděbrad na cyklostezce mne bruslař poslal k zemi, měl kliku, že nedošlo ke škodě na zdraví a kole. Ještě se divil, že na cyklostezce nemá přednost a choval se arogantně.
Prostě tak do roku 2005 to byla pohoda, v současnosti je nebezpečné jezdit po cyklostezkách, většina tam jezdí jak nesvéprávni idioti, kteří se chovají k druhým arogantně.

Odpověď
Frantisek Flos 5. 10. 2021 - 20:04

To už za vás vymysleli jiní. Omezení je na 25 km/h. Jinak jde o motorové vozidlo. A mimochodem i na běžném kole se jezdí rychleji. Z kopce i přes 70 km/h. A to nejsem žádný závodník.

Odpověď
Zerndt 5. 10. 2021 - 15:02

S elektrickými koly to nemá co dělat. Už když teprve začínala horská kola, všiml jsem si, že horskou stezku rozryje jeden cyklista víc, než když tudy projde 50 pěších. Proto jsem si horské kolo nepořídil. V CHKO a přírodních rezervacích by na stezkách měla být všechna kola zakázána (pokud na nějaké stezce nebudou výjimečně povolena).
Normální elektrický pohon s limitem přípomoci s tím nemá co dělat, 25km/h to na rovině rozjede kdekdo, 40,50 km/h i víc to skopce rozpálí kdejaký idiot. Články proti elektrocyklistice Jsou hloupé a nesmyslné, limit 25km/h je rozumný, na silničních kolech by to mohlo být i 35 km/h.

Odpověď
Jarda 5. 10. 2021 - 14:46

Sám jsem slabší kolař ale silnější motorkář. Opravdu je to v lidech a nebylo by naškodu, aby již ve školách a učilištích se pravidelně poctivě učilo 2x týdně jak se chovat jako chodec a cyklista. Možná by nebylo naškodu takový malý cyklořidičák, pokud se kolo dostane na silnici či cyklocestu. Je důležité opakování pravidel provozu a chování účastníků dopravy. Pokud chceš jezdit, měl bys mít oprávnění, že jsi schopen a školen. Všichni řidiči, piloti, kapitáni a i jiní to mají.

Odpověď
Petr 5. 10. 2021 - 14:24

Čtvrtina nehod způsobených cyklisty byla po předchozím požití alkoholických nápojů. to ale znamená, že 3/4 nehod jdou na vrub střízlivým!

Odpověď
kamilbrousek@seznam.cz 5. 10. 2021 - 13:50

Já mám motorku,skůtr,motokolo a elektrokolo.Motorka má výkon 33kW,skútr 24kw,motokolo 3,5kw a elektrokolo 500w tedy půlkilowatty.Řidičák mám „B“
Současná legislativa je dostatečná.pouze se musí dodržovat.Motokola a Elektrikola patří do kategrie vozidla prcprc cililink.Stačí týdenní kurz a je to.Dopravní minimim by měli absolvovat všichni včetně chodců.Důchodci chodci jednou za půl roku.Kdo nesplní testy a praktické zkoušky z pomalé i rychlé chůze nebude smět na veřejné chodníky a přechody.Tak na zahradě nebo po domě si může zařádit.Vo tom to je.

Odpověď
gogo 5. 10. 2021 - 12:55

Mě lidi na elektrokolech nevadí. Daleko víc mi vadí obecně přitroublí cyklisti jedoucí na jakémkoli kole ve dvou vedle sebe na silnici. To bych fakt trestal. Ale jestli jedou na normálním kole nebo elektrickém je mi jedno

Odpověď
Vladimír 5. 10. 2021 - 0:08

Léta jsem bicyklem jezdil na vlastní pohon=nohy.\Samozřejm až 10 na elektrokolechě s lvěkem energie dochází.Nejsem proti pokroku,ale pokud potkám ,,rodinku“ve věku otec+matka cca 35 let+ děti 8 až 10 let začíná mě to bolet!Jsem starý,nestydím se že občas do vel-mi kopce kolo tlačím.Ale snad s energií svou stačím?

Odpověď
Roman Šubrt 5. 10. 2021 - 0:01

Dnes mohou být elektrokola vybavena silným motorem, ostatně jako všechna elektrická vozítka. Tedy nemá to nic společného s tím, že se pohybují silou řidiše, ale mohou dosaahovat neuvvěřitelných rychlostí. Tedy bych se přimluvil za to, aby všechna vozítka s motorem byla považována za motorová vozidla, resp. bych udělal hranici, kterou by měla být maximální dosažitelná rychlost, a to 20 km/hod., což přibližně odpovídá schopnostem člověka na přirozený pohyb. Tedy vše, co má motor a může to po rovině jet rychlostí větší, než 20 km/hod. je motorové vozidlo a vztahují se na to příslušné předpisy. A tam, kde je možné vyvinout rychlost nad 45 km/hod, je pro řízení nutný řidičák.

Odpověď
SlávekN 5. 10. 2021 - 12:17

Vážený pane, už jste někdy kolo viděl nebo jste o něm jen slyšel, protože takové nesmysly byste potom nemohl ani napsat….

Odpověď
Petr Horáček 5. 10. 2021 - 13:24

Já jezdím na silničním kole na “ vlastní pohon “ a někdy při sjezdu dosahuji rychlosti i přes 65 Km/h .. měl bych mít teda něco jako řidičák na kolo ??

Odpověď
Radek 4. 10. 2021 - 22:46

Jo tyhle statistiky a samí znalci :D Protože se někomu stane nějaká nehoda, tak to rovnou všechno zakázat. Ale to je dneska v módě ne? A i autor píše, jaký je profík na kole, ale E- kolo viděl jen z dálky a šmahem je všechny háže do jednoho pytle. Takže zakážeme i všechny auta, protože je plno nehod ne? :D

Odpověď
Turista 4. 10. 2021 - 22:37

Mno, jsem běžec a turista. S rodinou jsme se o víkendu pohybovali v oblasti CHKO a NPR Žákova hora, nevšiml jsem si jediné cyklostezky na horu, ale přímo na Žákovu horu se vesele vydrápala skupinka cyklistů s bateriemi. Vůbec se nestarali o to, že tam nemají co dělat. Celou cestu jsem musel hlídat šestiletého syna, který se přirozeně občas opozdil, aby ho někdo nepřizabil. Fakt je ten, že zákazy přestávají platit, a cyklistů pohybujících se po turistických cestách každým rokem přibývá. Jezdí bezohledně s váhovou převahou a rychlostí a my máme uskakovat. Tak to tedy ne – na turistických cestách začaly překvapivě častěji padat větve a klády. Jedině partyzánský přístup, protože právo je na straně bezohledných.

Odpověď
Václav 4. 10. 2021 - 22:23

Jen by mě zajímalo, že kdyby ten Kubala z nějakého důvodu nemohl zvládnout to jeho kolo, tak jestli by se pak ještě obouval do elektrokol a jestli by si ho třeba pak i nepořídil.

Odpověď
David 4. 10. 2021 - 21:54

Není to v kolech, ale v lidech…

Odpověď
Frantisek Flos 4. 10. 2021 - 21:46

Moc pěkný článek. Většinou jsou texty podobného ražení psané od stolu, člověkem, který jen teoretizuje. Toto je zcela realistický článek a jako celoživotní cyklista a senior který přesedl celopéro z horáka 26″ na 29″ HB fullnine 8 potvrzuji pravdivost v celém rozsahu. Zase jsem začal dělat kliky, abych ty sjezdy udržel, protože jezdím těžší terény než dříve a o dost rychleji. Reakci mám sice stále jako šaolinský mnich, ale jsem si vědom, že tomu tak nemusí být napořád. Pobavil jsem se u čtení. Pasáž, že kolo zastaví dříve než cyklista mě rozesmála, je to někdy fakt fuška i pro to kolo – člověk s věkem rozhodně nehubne – už jsem měl pod kopcem přední kotouč (203 mm) červený.

Odpověď
Jan 4. 10. 2021 - 20:10

Mě zase brnkají na nervy články tohoto typu,zřejmě psané člověkem ,který v životě neseděl na kole,natož elektrole.Ono totiž dehonestovat elektrokola je dnes velice trendy.Před nějakým časem psali všichni pisálci jak jsou špatná a nebezpečná horská kola pro přírodu a z toho pak vzniklo mnoho nesmyslných zákazů například v Krkonoších,Jeseníkách i jinde,Teď totéž postihuje elektrokola.Budou také pro eletrokola nějaké zákazy a omezení?

Odpověď
Martin Kubala 4. 10. 2021 - 21:31

Mám za sebou 14 závodních sezón na silničním i horském kole. A ty zákazy nejsou nesmyslné. Lidi prostě jezdí jako prasata. Dokud se museli vypracovat k vrcholu vlastními silami, nebylo to tak hrozné, ale dneska, když je nahoru vyveze elektromotor, jezdí bez respektu úplně všude. Bydlím a trénuji v Beskydech a vidím to denně. Dokud si každý bude myslet, že je středem vesmíru, bude těch zákazů jenom přibývat.

Odpověď
Frantisek Flos 4. 10. 2021 - 21:57

Taky jezdím v Beskydech. Jsou tam stovky km těžebních cest, kde 1/2 den nepotkáte nikoho. Jezdím více než 55 let a kopce jsou pořád vyšší a prudší. E bike je pro mne nový rozměr do života.

Odpověď
Wimshurst 4. 10. 2021 - 20:04

Problem je, ze vetsina cyklistu, nikdy nejezdila kuprikladu na mopedu, nebo na motorce.
Mnoho cyklistu nema ridicak a velmi mnoho auta nikdy neridili, i kdyz RP maji.
Pak jeste je kategorie, kterym bylo RP odejmut, nebo maji zakaz cinnosti.
Pak je tento problem cyklistu znacne vypoukly.
Nejde ani tak o rychlost, ale o povetsinou neznalost provozu a neznalost a neschopnost odhadnout dopravni situaci.
Pokud posadite na velmi rychle elektrokolo motocyklistu, ktery jezdi a jezdi casto na vetsi masine, bude se chovat pravdepodobne velmi prozirave, ku takovemoto dopravnimu porostredku, ponevac na rozdil od vetsi motorky, treba i „jenom“ 250ccm temer malorazky, nebo litroveho ss, nebo GT, to brzdi o hodne hur a take zahy zjisti, ze i kdyz rychlost maximalni, neni omezena, jenom na 25, nebo ani na 60km/h, tak ten stroj jezdi o hodne jinak.
A v lese?
Kdo nema zkusenosti z horskeho kola, nebo endura, hodi tlamu ne pro rychlost, ale pro to, ze neumi castokrat odhadnout rychlost, nebo typ povrchu.
Mnoho videi, ktere schlednou, jich upevni v presvedceni, ze je to snadne.
A ono neni.
a stejne tak v realnem provozu.

Odpověď
SlávekN 5. 10. 2021 - 11:57

Plně s vámi souhlasím, toto je první smysluplný komentář o elektrokole co jsem četl. Ten kdo se nenaučil jezdit na obyčejném kole, tak se to nenaučí ani na elektrokole. Jediný rozdíl mezi elektrokolem a obyčejným kolem je ten, že elektrokolo je 2x těžší a má pohotovější akceleraci. Zatím jsem nepoznal žádné elektrokolo, které by bylo rychlejší než obyčejné kolo. Jezdím již roky s hobíkama na kole a zcela běžně jezdíme ve skupině MTB kolem 35km/hod. a na silnici i 45km/hod. Na každém kole ať je elektro nebo obyč. musíte šlapat (nepočítám ty, kde se jen zmáčkne páčka) a nejede samo a je jen na vás, jakou námahu si u toho zvolíte. Takže v tomhle problém nevidím. Ten je pouze v lidech zrovna tak jak u řidičů aut. Daleko větší problém vidím v tom, že doposud není povinné nošení přilby pro všechny.

Odpověď
Jirka z Prahy 4. 10. 2021 - 19:07

Auitor ve svém článku nečerpal ze skutečných statistik. Několikaletá stattistika uvedená na serveru policie uvádí statistiky nehody cyklistů z roku 2006 až 2015. Uvádí data nehod z mnoha pohledů (počet nehod, úmrtí, druh zranění, zavinění, alkohol, přilba ..a.t.d.)
Dá se řícdi, že nehody od roku 2006 stagnují, přestože počet elektrokol i v těchto letech narůstali. Zdroj http://www.policie.cz ( do vyhledávání dát „nehody cyklistů“)

Odpověď
Martin Kubala 4. 10. 2021 - 21:41

Máte pravdu tak napůl. Čerpal jsem ze skutečných statistik, které jsou k dispozici od PČR. Počet elektrokol v letech 2006 – 2015 nenarůstal skoro vůbec. Jejich rozmach začal v posledních čtyřech letech. Počet nehod cyklistů se pomalu snižuje a to i přes nárůst elektrokol, což je do značné míry způsobeno tím, že hodně lidí přesedlalo z klasických kol na elektro – tím pádem počet cyklistů zůstal v podstatě stejný, pouze se ty nehody přeskupily do jiného sektoru, který ale zatím statistiky nerozlišují. Celkově je trend pozitivní. Pouze ty statistiky elektrokol se každoročně zhoršují, což je jednak dáno segmentem jejich vyznavačů, který má svá specifika a také tím, že lidé na nich každoročně najíždějí čím dál více kilometrů. Kdyby se tyto statistiky vzaly a přepočetly na „kilometry bez nehody“, zjistili bychom, že je situace lepší, než jsme čekali. ;)

Odpověď
Dalibor 4. 10. 2021 - 18:20

Mam sám elektrokolo jezdím všude kde se dá a to co kolikrat vidím je hruza.Už mi jednou paní na cyklostezce v plné rychlosti asi měla kolo na páčku co nemusí šlapat tak mi vjela do cesty tak 2m přede mnou a tak tak jsem to strhl do kříkopy.Naštestí nebyla nejaká hluboká.Jenže jsem si trochu odral koleno a rozbil LCD displej.Než jsem se vyhrabal paní někde zmizela.No a škoda 1950kč.Nekteří hlavně na těch bilých městských kolách mají pačky a očipované na 40km/h. Vidím to na cestách i v městě. Neznají předpisy protože nemají řidičak pletouse okolo nedají přednost no strašné.

Odpověď

Okomentovat


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.