Zavřít
Radosti nebo strasti z “vylepšení” aplikace pro Suunto? Foto: Oldřich Novák

27. 10. 2020 5:00

Suunto “válí”. Přechod na nové platformy a ukončování podpory Movescount budí emoce

Nedostatky současné aplikace Suunto App při plánování, ztížené vyhodnocování outdoorové akce a nemožnost najít dostatečné informace rozlítilo jednoho uživatele natolik, že se je rozhodl sepsat sám a dát je k použití všem uživatelům webové aplikace Movescount, které přechod čeká.

Jsem sportovec, kartograf a mám rád počítače. Ale jsem konzervativní. Používám věci kolem sebe zpravidla tak dlouho, až si je zamiluju, naučím se je perfektně ovládat a dobře se o ně starám. Pak se mi ovšem stává, že mám vyladěný přístroj, umím s ním triky a kouzla a ovládám ho poslepu, ale výrobce je zcela jiného názoru. Přichází s updaty, novinkami, a dává do přístrojů kazítka, aby se kola ekonomiky točila. 

Snad poprvé jsem ale zaznamenal tak razantní tah, jako udělalo Suunto při ukončování stávající webové a mobilní platformy Movescount. Suunto oznámilo ukončování Movescountu již v roce 2018 a od té doby se celá řada uživatelů marně dovolává po informacích, co s daty, jak připojit starší modely hodinek a jak si poradit s novou platformou. Nejnespokojenější je skupina uživatelů řady Suunto Ambit 1, 2 a 3 a Traverse, kde hodinky nedisponují Bluetooth spojením a jsou tak zcela závislé na připojení „krokodýlkem“ (specifickým USB kabelem) do počítače (PC i Mac). Zklamaní však musí být i další uživatelé Suunto hodinek, protože přechod z obrazovek počítačů na menší displeje mobilů a ochuzení o funkce je „s podivem“.

Abychom se v článku dále orientovali, tak je potřeba vysvětlit minulý a budoucí software:

Dlouho jsem tvrdošíjně využíval Moveslink 2, web Movescount a Movescount App. Přesto, a hlavně pod nátlakem e-mailů o avízovaném ukončení podpory ze strany Suunto, jsem se pustil do přechodu na SuuntoLink a Suunto App, abych v závěru skončil v problémech a se softwarem, který nenaplňuje moje očekávání a vyžaduje využití třetích stran. Jenže není jiné cesty, Suunto podporu opravdu ukončí. Zde jsou moje doporučení, jak tedy na to:

Před outdoorovým nadšencem tak dnes stojí řádná výzva – postup při plánování a vyhodnocování trasy se tak sestává z osmi kroků:

Tyto tři kroky jsou vlastně beze změny – jen SuuntoLink je místo Moveslinku 2.

Při psaní článku, a hlavně při vlastním přechodu ze staré na novou variantu připojení jsem dlouho hledal, jak si s tímto oříškem poradit. Nejvíce mi v období totální frustrace (kontaktování Suunta přes e-mail, chat a help-linku se mi nezdařilo ani jednou) pomohly tyto dva články na serveru Best Hiking, kde autor názorně popisuje stejné problémy, kterým jsem čelil i já, jde však mnohem více do hloubky a věří, že Suunto nakonec vyřeší nedostatky v aplikacích ve prospěch uživatele. 

Official: Suunto is discontinuing Movescount

Suunto App Review: Can it replace Movescount?

Já prozatím doufám, že to buď vyřeší rychle, nebo že životnost mých Ambitů 2 dojde k cíli a já změním značku. Protože i nejvyšší řady hodinek Suunto zatím mají jen Suunto App, a to je v dnešní době prostě málo a dělá to z high-tech navigačních outdoorových pomůcek obyčejné „chytré“ hodinky. 

Uznávám však, že na problematiku přechodu Suunta na nové platformy (mobilní telefony) se dá nahlížet i očima moderního telefonního nadšence, který využívá svůj telefon jako „velký displej“ svých hodinek. Se Suunto App se lze připojit k oblíbeným sportovním službám, jako je Strava, Relive atd., zároveň jste stále na signálu a online. Můžete si okamžitě zobrazit tepelné mapy a oblíbené trasy ostatních a efektivně sdílet svoje výsledky s kamarády. 

Článek do redakce zaslal čtenář Oldřich Novák.