Silniční kola

Gravel a silniční kola a recenze

Já vs. květen. Chci v Brně kopec ve tvaru místního orloje. Bude to symbol pro sportující „magory“

Tak nám ten trénink na cyklistickou trasu dnes už kultovního závodu Strade Bianche začíná přituhovat. Tatam jsou dlouhé tréninky po lehce zvlněném okolí, protože z úst trenéra Martina Kubaly přišel příkaz: najeď kolem 15 000 výškových metrů za měsíc. Ono se to “tyranovi”, který žije v Čeladné řekne, ale Brno není zrovna vyhlášené horské středisko, takže nastoupat požadované kilometry je holt hodně o čase.

Více

Já vs. duben. Mám k řidičům respekt. Nepředvídatelný cyklista s egem je pohroma

Aby bylo jasno hned od začátku, titulek platí samozřejmě i obráceně, protože “zamindrákovaný” trouba se najde všude. Jedna z prvních otázek, na kterou se mě okolí často ptá, je ta, zda nemám na silnici strach. Strach asi není to správné slovo, spíš jde o směsici respektu a obezřetnosti. Je to pro mě stejné, jako když jdu přes přechod, nebo třeba rozespalý v noci po schodech na malou. Dávám si majzla, snažím se předvídat a nedělám ze sebe neporazitelného. V provozu o to víc.

Více

Petr Jaderný: Jsem “Cyklomagor”. Po závodě se jdu vyjet i na 200 kilometrů

Petr Jaderný vulgo “Cyklomagor” je kluk z Polabí, který své přezdívce dělá velmi dobré jméno. Vždy si šel tak trochu svou cestou a dělal v tréninku věci, které v moudrých příručkách nenajdete a většina z nás nedělá. Vždycky ale poslouchá své tělo a nejde přes fyzická omezení. Kolo je jeho emoční katalyzátor, skvělý facebookový deník zase ten myšlenkový. Vtipné, čtivé a barvité zápisky života v sedle z něj dělají nejzajímavějšího cyklistického glosátora u nás.

Více

Já vs. březen: Proč si nikdy neoholím nohy, zadku dám 100% péči a jedu v low carb 

Kdo trochu jezdí na kole, ví, že mít pozadí v co největším komfortu, je prostě základ. Není nic horšího, než když vaše hýždě díky levné vložce v kalhotách zažívají peklo. Někdy mám pocit, že kdyby tam dal výrobce kuchyňskou rukavici, tak by snad udělal i líp. Pokud na kole trávím více jak třihodiny, a to několikrát týdně, zaslouží si můj zadek rozmazlovat. Do tréninku se snažím šlapat, co mi čas a zdravotní omezení dovolí, takže se o svoji tělesnou schránku musím starat co nejlépe. To se totiž vyplatí.

Více

Já vs. leden. Mínus 3 kilogramy a jsem s fyzičkou tam, kde jsem nikdy nebyl

Když váš trénink nese ovoce, tak se cítíte prostě nabuzeně a natěšeně přijímat daleko větší výzvy a nadšenou touhou jít dál. Tohle je pro hlavu neskutečný booster, že je potřeba mít na paměti to zase nepřepísknout. Nejhorší jsou rozhodně ty první měsíce tréninku, než k tomu dojde. Je to trochu pachtění, vy máte pocit, že i když tomu dáváte maximum, tak stojíte na místě. Je to těžší období, ale když přijde ten zlom, tak jste jak nabuzený teeneger, těšící se, jak se v tanečních přimkne ke svému partnerovi. Jste totiž silnější, než jste si původně mysleli.

Více

“Odpanění” klasického cyklisty aneb stal se ze mě obývákový princ

Vždycky jsem říkal, že trénink doma není ono, že jezdit v obýváku mě nebaví, že si to raději odjezdím venku, byť v mrazu. Člověk se někam podívá, nadýchá se čerstvého vzduchu a je to pořád klasická jízda na kole. Trenažer, kde je kolo na pevno uchycené, ani se nehne a člověk tak kouká maximálně na televizi, mě úplně nelákalo. Měl jsem dokonce úplně obyčejný trenažér, ale znamenalo to opravdu jen šlapat a pustit si u toho film, i tak to byla celkem otrava a přišlo mi, že jde víc o trénink hlavy než těla. 

Více

Lehčí kolo z vás lepšího cyklistu neudělá, profíci stejně jezdí na těžších

Máte pocit, že to do kopců netáhne, po rovině nejede a ve sjezdech nesedí tak, jak byste si představovali? Že by to chtělo ubrat nějaké gramy, zlepšit aerodynamiku a možná kouknout, jestli se všechno správně točí? Tak ještě předtím, než začnete drancovat kreditku, vám doporučujeme přečíst následující řádky, ať máte jistotu, že vaše investice do cyklotuningu přinese očekávaný efekt. 

Více

Kolo bez řetězu. Převratný systém nebo slepá ulička? Rozebrali jsme téma do čísel

Píše se rok 2018 a firma Ceramic Speed představuje svůj unikátní systém hnacího ústrojí pro jízdní kola, který má nahradit do té doby používané cyklistické řetězy. Jedná se o na obou koncích ozubenou hřídel, která přenáší sílu z převodníku na třináctirychlostní kazetu. Cílem tohoto systému je minimalizace ztrát způsobených třením při přenosu energie z pedálů na zadní kolo.

Více

“Teď stavíme kolo za 1,4 milionu. A kdo je zákazník nevíme,” říká spolumajitel Michael Mourečka z Festky

Kolo. Geniální vynález, který vám umožňuje objevovat velký kus okolního světa vlastní silou. Pro někoho obyčejný nástroj dopravy, pro jiné sportovní náčiní nebo dokonce investice. Česká Festka vám postaví kolo, které vám jinde nenabídnou. Pokud máte navíc dostatek peněz, tak můžete mít i designový unikát, který jen tak nikdo na světě nemá. O tom, jak takové kolo vzniká jsme si povídali se spolumajitelem značky Festka Michaelem Mourečkem.

Více

Recenze elektrokola. Silniční Canyon Endurace:ON AL vás naučí říkat promiň

abych nezavrhoval něco, o čem houby vím. Je spousta těch, kteří nad tím ohrnou nos a někdy mám i pocit, že si myslí: “to jede samo.” Canyon Endurace:ON AL sám opravdu nejede a šlapat rozhodně musíte, byť v některých situacích můžete dopomoc využít. Hned v úvodu ještě musím říct, že pokud jste zdravý člověk a navíc mladý, tak na elektrokolo prostě nepatříte, protože sport vždy byl o tom překonávat svoje limity. Komu tedy takové kolo doporučit?

Více