Blbuvzdornost a ovládání, které pochopí i „blondýna“ na první dobrou. To je nový Bosch eBike Systems

Nový Bosch eBike Systems na vlasní kůži. Foto: Bára Berdychová

Ráda si vyzkouším něco nového a nerada říkám sportovním výzvám ne, proto jsem dlouho neváhala a přijala nabídku vyzkoušet si elektrokolo s nových Bosch eBike Systems, i když elektrokola nejsou úplně můj běžný šálek kávy. Byla v tom hlavně zvědavost, na elektrickém kole jsem již několikrát seděla, tak mě zajímalo, jestli to bude jiné a jak se bude jízda lišit, protože technika jde stále mílovými kroky dopředu. Nejsem technický typ, ve fungování elektroniky se prakticky nevyznám, jsem spíše nadšený uživatel a většinou dokážu říci jen líbí se mi, nebo nelíbí.

Testování elektrokol se odehrálo v pražském Radotíně. Projely jsme se s kolegyněmi po cyklostezce kolem Berounky a vyzkoušely si i cestu přes golfové hřiště. Trochu mě mrzelo, že jsme nejely těžším terénem, nebo si nezkusily vyjet větší kopce, ale vzhledem k předchozím silným dešťům byla nutná změna původně naplánované trasy, na které stála voda. Tedy, i tak jsme si vyzkoušely brodění.

Na svém přiděleném modelu kola jsem neměla teleskopickou sedlovku, trochu jsem se jí bála, tak jsem se jí vyhnula, ale spolujezdkyně kolem mě si ji pochvalovaly. Byla tedy chyba nevyzkoušet možnost nastavit výšku sedla za jízdy bez nutnosti slézat. Líbilo se jim to a navíc si libovaly, jak to bylo jednoduché.

Inteligentní elektrokolo: Čím je pro vás šlapání těžší, tím víc pomáhá

Kolo nabízelo několik možností intenzity podpory, navíc se dala i vypnout. Většinu trasy jsem jela na ekonomický režim, v kterém se mi nabízel dojezd 130 kilometrů, to mě vysloveně nadchlo, i když podle předchozí zkušenosti předpokládám, že kdybych vyjela někam na velké kopce, tak by se podle náročnosti výjezdů dojezd zkracoval.

Vyzkoušela jsem si i ostatní režimy podpory. Nejvíce mě zaujal asi automatický, který mění intenzitu pomoci při šlapání podle toho, jak prudce do toho šlápnete – pro mě jako blondýnu to znamená, že po rovině trochu, do kopce hodně.

Ostatní režimy na mě byly podporou na rovné cyklostezce moc intenzivní, zkusila jsem je a kolo se mnou vystřelilo dopředu, i když jsem šlapala pořád stejně – přišlo mi, že už se vezu příliš zadarmo. Já si raději šlápnu. Ale chápu, že do prudkého kopce to pro některé uživatele bude skvělý režim a pomůže. Dokážu si představit, jak bych za to byla vděčná při výšlapu třeba na šumavský Poledník.

Osobně jsem nejvíce ocenila asi pohyblivost kola a příjemné brždění, protože jsme jely ve skupině a občas bylo nutné rychle zareagovat na změnu směru spolujezdkyně. Nepovedlo se mi při tom kousnout kotoučové brzdy, což se mi občas při náhlém brzdění na mém kole stává.

Příjemná byla i jednoduchost ovládání, nebylo nutné nic dlouze zkoumat, šlo to intuitivně, a to je v mém případě hodně co říct. Užitečná mi při nájezdu na mostek v Černošicích přišla i novinka, kdy při vedení kola do prudkého kopce nebo do schodů kolo aktivně pomáhá. Při váze kola je to velmi šikovná funkce, i když tím odpadá posilování svalů na rukách.

Elektrokolo mi přijde jako skvělá věc, pokud se člověk chce hýbat a z nějakého důvodu nemá fyzickou kondici na to klasické, ať už po nemoci, úraze nebo protože začíná hubnout a potřebuje se rozjezdit. Líbí se mi představa, že až budu starší a na normálním kole pro mě třeba šumavské kopce budou nedostupné, nebude mi zapovězeno se tam podívat a jízdu si znovu užít.

Vyjížďka byla příjemná a jelo se s radostí, je fajn vědět, že až nebudu mít kondici na ušlápnutí klasického kola, není vše ztraceno, nečeká mě sezení doma na zadku, můžu si ježdění užívat touhle formou, navíc pěkně pohodlně.

Co mě zaujalo na Bosch eBike Systems

• Chytrý systém od Bosch eBike Systems – v systému kola jsou vzájemně propojeny pohonná jednotka, řídící jednotka, akumulátor, displej a aplikace. Aplikace eBike Flow propojuje uživatele s jeho elektrokolem a umožňuje mu ovládat všechny funkce Chytrého systému kola. 

• Mobil jako displej – možnost využívat buď systémový displej na kole, nebo si na řidítka prostřednictvím Smartphone Gripu upevnit svůj vlastní chytrý telefon, stáhnout si do něj aplikaci eBike Flow a veškeré informace o jízdě již sledovat přímo na něm, plánovat v něm trasu, hledat dílčí cíle nebo sdílet své sportovní výsledky s oblíbenými fitness aplikacemi. 

• Digitální klíč – Ochrana proti odcizení, kdy mobilní aplikace eBike Flow slouží také jako digitální klíč. Jakmile se elektrokolo uzamkne, podporu motoru je možné aktivovat opět jen pouze pomocí chytrého telefonu a připojení přes bluetooth. 

Autor textu: Šárka Spáčilová

Podobné příspěvky

Poměřte síly s Pogačarem: vydejte se na kole do biatlonového ráje v Pokljuce

TEST: Garmin Tacx Neo 3M. Jízda na štěrku i v krpálech a realistické spurty na plný výkon. A sousedi vás skoro neuslyší

Deník robotické cyklistky. Pokoří letos opět 50 000 kilometrů za rok? Sledujte její život v sedle