Cyklopočítač Garmin Edge Explore: za tyhle peníze ho budou cykloturisté milovat

Garmin Edge Explore sice nepatří mezi žhavé novinky, ale od svého uvedení v roce 2018 se vyprofiloval jako velmi atraktivní volba. Pro koho? Zejména pro rekreační a turisticky zaměřené cyklisty hledající spolehlivý GPS navigátor s výborným poměrem cena-výkon. Garmin se rozhodl udělat cenu ještě atraktivnější, a proto rozhodně stojí za připomenutí, čím může nejednomu cyklistovi zpříjemnit život.

Klíčové vlastnosti a ovládání

Edge Explore je vybaven velkým barevným dotykovým displejem o rozlišení 240 x 400 pixelů.
Je snadno čitelný i za nepříznivých světelných podmínek. Obrazovka se neleskne ani v ostrém jarním slunci, a zároveň je dostatečně kontrastní. Nejen tedy pro zobrazení číselných údajů, ale i na obrazovce s mapou. Žádný problém jsem neměl ani při rychlém střídání světel a stínů na lesních cestách. 

Pro Edge Explore je klíčová přímočarost a jednoduchost ovládání. Nemusíte se bát, že na vás vyskočí přeplněné menu nebo složitá nastavení. To ocení zejména méně technicky zdatní uživatelé, ale právě cyklisté. My chceme prostě v klidu jet a soustředit se na okolí. Intuitivní a snadné je i ovládání navigace. Nabízí funkce jako vyhledání trasy k cíli, automatické přepočítávání trasy, nebo upozornění na odbočky. Je ideální pro cyklisty, kteří rádi objevují nové cesty a chtějí mít přehled o dalším směřování své trasy. Zařízení podporuje aktualizace map zdarma, což je důležité pro udržení aktuálního mapového pokrytí.

Výdrž baterie a dobíjení

Oficiální výdrž baterie je uváděna 12 hodin, ale v reálných podmínkách se pohybuje mezi 9 a 11 hodinami. Spotřeba energie samozřejmě závisí hlavně na nastavení jasu displeje a používání připojených senzorů. Edge Explore umožňuje dobíjení při navigaci, takže pro opravdu dlouhé výlety stačí mít s sebou powerbanku, případně kolo vybavené dynamem, aby bylo možné zařízení dobíjet i během jízdy.

Konektivita a aplikace

Snadno se dá i propojit s chytrým telefonem pomocí Bluetooth. Do telefonu se pak synchronizují záznamy o projetých trasách. Ve spojení s aplikací Garmin Connect IQ je možné do zařízení nahrát další rozšiřující doplňky jako například Komoot a Strava. V neposlední řadě je spojení s telefonem velmi užitečné pro bezpečnostní funkce, jako je například detekce pádu s upozorněním předem nastaveného kontaktu, nebo dokonce sledování a sdílení polohy v reálném čase. Funkce nazvaná LiveTrack je opravdu neocenitelná, a to zejména tehdy, když vaši blízcí chtějí mít přehled o tom, kde se právě nacházíte, zda jste v pořádku, a případně kolik vám ještě zbývá do cíle.

Osobní zkušenost

Edge Explore jsem si hodně oblíbil. Nejspíše proto, že k mému cyklistickému stylu se hodí lépe než výkonnostně a sportovně zaměřená zařízení. Rád jezdím delší trasy, kdy mi nejde tolik o výkon, jako spíš o objevování nových míst a cest. Proto se  kvalitní a přehledná navigace, která nabízí spousty aktuálních (aktualizovaných?) mapových podkladů, vážně hodí. Výdrž baterie je pro mě dostatečná, jen si musím pamatovat, že je lepší Explorer před dlouhou jízdou dobít. Využívám i funkci sledování a sdílení polohy LiveTrack.

Celkové hodnocení

Garmin Edge Explore je vynikající volbou pro cyklisty, kteří hledají cenově dostupné, ale spolehlivé GPS zařízení. S jeho pomocí můžete snadno navigovat na výletech, aniž byste se museli starat o složité nastavení nebo byli omezeni na předem nastavené trasy. Jeho odolnost, spolehlivost a integrace s populárními sportovními aplikacemi dělají z Edge Explore ideálního průvodce pro veškerá cyklistická dobrodružství. Pro ty, kteří hledají robustní navigační systém bez zbytečných pozlátek, ale zároveň také za příznivou cenu, je Garmin Edge Explore skutečně dobrou volbou.

Garmin Edge Explore

  • Displej: 3”, barevný, dotykový, 240 x 400 px
  • Baterie: 12h záznamu
  • Mapové podklady, navigace, GPS
  • Bezpečnost: LiveTrack, detekce pádu
  • Cena: 4 490 Kč

Pozitiva

  • Jednoduché, intuitivní ovládání a nastavení
  • Navigace s upozorněním na odbočky
  • Bezpečnostní funkce
  • Možnost dobíjení za jízdy
  • Cena

Negativa

  • Jde o starší model, takže software není často aktualizovaný, nicméně je dobře doladěný a bez problémů

Podobné příspěvky

Jak běhat v temných ulicích bezpečně a bez stresu

Od kanad po karbon: Tajemství běžeckých bot a proč rekordy netkví v podrážce

Je Garmin Edge 1050 ten nejlepší cyklocomputer na světě? Otestovali jsme Rolls Royce pro cyklisty

6 komentáře

hjirka 27. 8. 2024 - 11:25
Telefon je zbytečné velký. Pokud by to byl váš běžný telefon, který používáte, asi bych se trochu bál o autofocus. A pořizovat si nějaký telefon a data jen pro navigaci na kole? Ma to více nevýhod, než výhod. S dobrým displejem se dostaneme stejně někam k 10k, bude mít displej spíš přes 6"(zbytečnost), odolnost spíš žádná.
Jirka 3. 8. 2024 - 18:34
Zdravím Vás. Ja si ho dnes koupil, nabil a jako jsem nesvůj z baterie. Jako klesají % před očima. Nevěřím, že by to vydrželo 9 hodin, když mám -10% za 10 minut….
Josef 11. 5. 2024 - 18:45
Není lepší připlatit 2 tisíce, než kupovat 6 let starý model? Měl.ksem ho a tragicky pomalý i výdrž baterie. Teď jsem se vrátil ke dvojce a podstatně lepší 😉
Karel Holub 16. 5. 2024 - 8:21
Jasně, dvojka je dobrá volba a taky ji vozím na silnici i bike. Původní model je samozřejmě o generaci jinde, ale pro spoustu lidí mohou ty 2 tisíce v ceně hrát roli a přitom jim funkce a rychlost budou úplně stačit. Ono se totiž ty 2 tisíce (nebo o kousek víc) dají přihodit skoro ke každému modelu a najednou je v tom člověk za dvacku a přemýšlí, jak to dobře vysvětlit doma :D
Jenkings 9. 5. 2024 - 6:34
Jaká je výhoda tohohle, oproti držáku na telefon s nepromokavým pouzdem, kde mám jistotu, že budu mít vždy nejaktuálnější online mapy ?
Karel Holub 16. 5. 2024 - 8:26
Je to otázka osobních preferencí. Někdo cyklopočítač nahrazuje hodinkami, které zaznamenají trasu úplně stejně, ukážou základní přehled a některé i mapu a přitom se dají snadno připevnit do držáku na řídítka, nebo vozit klasicky na ruce. Telefon v držáku a obalu samozřejmě udělá podobnou službu. Já osobně nechci vozit telefon na řídítkách, protože v případě nehody nebo trochu drsnějšího ježdění v terénu je dost velké riziko, že telefon rozbiju nebo ztratím. A zatímco bez cyklopočítače se klidně nějakou dobu obejdu, bez telefonu jsem jak bez ruky :)
Add Comment