RUNGO.cz
  • Zdraví
  • Trénink
  • Vybavení
  • Začátečníci
  • Inspirace
  • O nás
  • Podpořit Rungo
BěháníInspiraceSporttestery

Zažijte běžecký ráj, ve kterém díky hodinkám nezabloudíte. Návod, jak nahrát trasu do Garminu

od Karel Holub 11. 5. 2022
autor Karel Holub

Organizátoři závodů už dnes poskytují dokonalý servis. Například trasu závodu ke stažení do hodinek. My jsme si pro vás připravili foto a video návod krok po kroku, jak ji do svého sporttesteru dostat.

Jako příklad nám poslouží blížící se etapový závod 250 ČESKÝ RÁJ (koná se 27. až 28. května), kde vás čeká poctivých 250 kilometrů. S dobrou partou si malebné kopce i výhledy užijete až až, někteří si dokonce sáhnou na dno sil. Nečekaný zážitek navrch by tak byl bloudění, proto je dobře, že všech osm členů týmu bude moct své tři desetikilometrové úseky běžet podle navigace v hodinkách Garmin.

Trasa etapového závodu je rozmanitá, běží se hlavně v terénu a po dokončení závodu budete Český ráj znát opravdu skrz naskrz. Organizátoři si pro vás připravili skvělé mapové podklady, a to jak ve formě gpx souborů, tak také jako trasy pro hodinky Garmin. Ty si můžete jednoduše stáhnout do hodinek, nechat se pohodlně navigovat a soustředit se jen na běh a všechnu tu krásu kolem.

Jak na závodě nezabloudit

Organizátoři závodu 250 ČESKÝ RÁJ ve spolupráci s Garmin a mapy.cz připravili pro běžce detailní mapové podklady. Jednotlivé úseky si můžete prohlédnout na webových stránkách závodu, a pak je jednoduše přenést do hodinek, které podporují navigační a mapové funkce. 

Týmový běžecký závod 250 Český ráj. Foto: 250cr.cz
Týmový běžecký závod 250 Český ráj. Foto: 250cr.cz
Týmový běžecký závod 250 Český ráj. Foto: 250cr.cz
Týmový běžecký závod 250 Český ráj. Foto: 250cr.cz
Týmový běžecký závod 250 Český ráj. Foto: 250cr.cz

Pokud se při svých bězích spoléháte na hodinky Garmin s podporou mapových a navigačních funkcí, bude pro vás uložení trasy do hodinek opravdu hračka.

Nahrání trasy přes telefon

Nejprve se podíváme, jak jednoduše nahrát trasu do hodinek rovnou z telefonu. Na stránkách závodu stačí vstoupit do sekce Trasa a vybrat úsek, který poběžíte. V popisu si přečtete, co vás na trase čeká a nemine, a pak hned sjedete na odstavec Další informace, kde najdete odkaz Garmin Connect. Na odkaz klepněte a pokud máte nainstalovanou aplikaci Garmin Connect, nabídne vám telefon rovnou její otevření.

Trasa se hned otevře v aplikaci Garmin Connect a můžete se podívat jak na na mapu, tak na detailní údaje o převýšení, délce úseku a prohlédnout si grafické znázornění stoupání. Také si můžete zkusit nastavit cílové tempo, tedy to, jak rychle byste chtěli segment běžet. 

Foto: Magdaléna Ondrášová
Nahrání trasy do zařízení Garmin přes Garmin Connect v telefonu. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin přes Garmin Connect v telefonu. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin přes Garmin Connect v telefonu. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin přes Garmin Connect v telefonu. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin přes Garmin Connect v telefonu. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy přes aplikaci Garmin Connect

U některých modelů hodinek Garmin budete mít u úseku také možnost rovnou naplánovat PacePro strategii, která bere v potaz i převýšení a případné zpomalení nebo zrychlení v průběhu segmentu. 

Hlavně nakonec nezapomeňte trasu synchronizovat do hodinek. Klepněte na tři tečky v pravém horním rohu a vyberte Odeslat do zařízení. Zvolte hodinky, do kterých chcete trasu nahrát a Garmin se postará o zbytek. Po dokončení synchronizace si zkontrolujte, že se trasa v pořádku přenesla. Postupujte stejně, jako když chcete spustit aktivitu Běh nebo Běh po stezce. Na úvodní obrazovce pak vyvolejte možnosti aktivity a vyberte položku Navigace. Sjeďte dolů na položku Trasy a v seznamu vyberte segment, který jste právě nahráli. Můžete se podívat na mapu úseku, nebo nastavit již zmíněnou strategii PacePro, pokud to váš model hodinek umožňuje. Každopádně stejný postup vás čeká i na samotném závodě, tak si ho raději ještě párkrát vyzkoušejte, ať zbytečně nepanikaříte těsně přes startem.

Trasu můžete také nahrát přímo z mapy.cz. Jak na to vám řekne fotogalerie níže:

Foto: Magdaléna Ondrášová
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík
Nahrání trasy do zařízení Garmin z aplikace Mapy.cz přes telefon. Foto: Marek Odstrčilík

Pokud stále tápete, podívejte se na video:

(Nezapomeňte si pustit titulky, které osvětlují, co se na videu děje a kam máte kliknout.)

Nahrání trasy přes počítač

A jak to funguje na počítači? Velmi podobně. V prohlížeči otevřete stránky závodu, najděte sekci Trasa, vyberte váš úsek a pak klikněte na odkaz Garmin Connect. V prohlížeči se vám otevře nové okno s webovým portálem Garmin Connect a rovnou se zobrazí trasa vybraného úseku. Zkontrolujte si, že jste do portálu Garmin Connect přihlášení svým uživatelským účtem a můžete se vrhnout na přenos úseku do hodinek. K tomu účelu slouží tlačítko Odeslat do zařízení. Stisknout tlačítko, vybrat hodinky a potvrdit. Pokud na počítači používáte aplikaci Garmin Express, můžete hodinky připojit přes kabel a trasa se přenese. Případně stačí pustit na mobilu Garmin Connect, hodinky synchronizovat a trasa se přenese i bez nutnosti připojení hodinek k počítači.

Na závodě 250 ČESKÝ RÁJ čekají na každého závodníka tři úseky, tak si nezapomeňte přenést do hodinek všechny tři. A ničeho se nebojte, když se stane něco nepředvídatelného a vy si budete potřebovat rychle nahrát do hodinek nový úsek, zvládnete to klidně uprostřed Českého ráje na pár ťuknutí na telefonu. Trasy takto můžete využít i k běhu mimo závod. Třeba si ji můžete zaběhnout jako trénink na dovolené v Českém ráji, nebo když nestihnete sehnat startovné.

11. 5. 2022 3 komentáře
0 FacebookEmail
InspiraceInspirace a příběhy

Měl metrák, pil a kouřil. Dnes je Aleksandr Sorokin mašinou na rekordy, u kterých se vám zatají dech

od Dan Orálek 10. 5. 2022
autor Dan Orálek

Tak nám padl další světový rekord v ultramaratonu, paní Müllerová. To by řekl Švejk, kdyby dostal příležitost. Pravdou je, že čtyřicetiletý Litevec Aleksandr (Sania) Sorokin je doslova mašinou na světové rekordy, které seká v posledních dvou letech jako Baťa legendární cvičky. Přečtěte si text českého ultramaratonce Dana Orálka o novém světovém rekordu.

Rekordy Sania Sorokina

Připomeňme si, že v loňském roce Sorokin překonal „nepřekonatelný“ Kourosův rekord 303,5 km na 24 hodin. A nebylo to rozhodně o kousek – nový světový rekord má hodnotu 309,399 a trvalo 24 let ho překonat (Kouros ho zaběhl na závodě v Austrálii). Pro ty, kteří nechtějí hledat kalkulačku to znamená, že Sorokin běžel 24 hodin průměrným tempem 04:39 min/km. Rada pro ultra běžce začátečníky: zkuste v tomto tempu běžet jeden kilometr a až se po doběhu budete cítit na složitější úvahy, tak si představte jak běžíte ve stejném tempu dalších téměř 24 hodin.

Recenze: Adidas Solarglide 5 pro každého. Velmi komfortní, spolehlivé a cenově dostupné

Sania, jak si Sorokin nechá říkat, ovšem nezahálel a v letošním roce 6. ledna v Tel Avivu překonal další milník, když překonal dva svěťáky, a to v závodě na 12 hodin. Nový rekord má hodnotu 177,398 km a zlepšení bylo o „pouhých“ 7 km. Aby toho nebylo málo, mezičas na 100 mílích (tj. 160,934 km) ve stejném závodě ukázal skvělé vylepšení světového rekordu na této distanci o 24 minut! Mimochodem tempo na těch 100 mil bylo 4:03 min/km a pro 12 hodinovku to vychází na 4:04 min/km.

Sorokin měl metrák, pil a kouřil

Sorokin začal s běháním a ultramaratonem docela pozdě. Za mladých let byl úspěšným rychlostním kajakářem, který dokonce startoval na juniorském MS. Po zranění na sport zanevřel a až v roce 2013 v jeho 32 letech se rozhodl pro změnu životního stylu. V té době jeho váha dosáhla 100 kg a v jeho volném čase hrál dle jeho slov prim alkohol a kouření. Po několika měsících běhání se rozhodl běžet půlmaraton a krátce potom ho zaujala reklama na mistrovství Litvy v běhu na 100 km, čímž začala jeho ultramaratonská kariéra. V jednom rozhovoru uvádí, že k jeho aktuální výkonnosti přispěla i epidemie čínské chřipky, když v době lockdownu trénoval až 300 km týdně.

Čerstvý rekord Sorokina na 50 mil, 6 hodin a 100 km – v jednom závodě

Sorokin se ovšem s produkcí světových rekordů nezastavil a 23. dubna se zúčastnil závodu 3rd Centurion Track 100 v Bedfordu (GB), což je sice závod na 100 mil, ale pochopitelně není pro pořadatele problém měřit všechny možné distance a výkony, které se běžcům v tomto závodě povede zaběhnout. V tomto případě se to vyplatilo, protože Sorokin předvedl opravdový běžecký koncert. Jeho mezičasy od začátku ukazovaly, že se běží na světový rekord, a to ne jeden. Už prvních 10 km, které zaběhl za 36:20, a hlavně maraton za 2:32:33 ukazovaly, že tady se běží opravdu na hranici světových ultra rekordů. Mimochodem loni by to v českých tabulkách stačilo na 21. místo. Metu 50 km proběhl za 3:01:51, což byl „jen“ Litevský rekord. Ovšem ve vzdálenosti 50 mil už padl ten den první světový rekord, který má nyní hodnotu 4:53:41.

Sorokin dál udržoval svoje neuvěřitelné tempo, což znamenalo překonání dalšího světového rekordu – tentokráte na 6 hodin, kdy měřiči zapsali vzdálenost 98,496 km. Tímto výkonem byl překonán rekord 97,2 km skvělého Skotského běžce Donalda A. Ritchieho, který platil téměř 44 let. Vrcholem potom bylo překonání světového rekordu na 100 km, který má nyní hodnotu 6:05:41. Došlo k vylepšení o téměř 4 minuty, protože předchozí výkon 6:09:14 držel Japonec Nao Kazami z roku 2018.

[mailpoet_form id=“4″]

Pokud patříte mezi běžce, kteří se o tempo nebo výkony příliš nezajímají, tak doporučuji pro lepší představu si udělat malý testík. Na dráze nebo s pomocí GPS hodinek si zaběhněte 1 km, co nejvyšším tempem zvládnete, a potom si to porovnejte s průměrným tempem nového svěťáku, které je 3:39 min/km. To přepočítáno na rychlost znamená 16,4 km za hodinu a schválně se zkuste podívat na výsledky nějakého hodinového závodu, jak se s tímto výkonem umístíte. Jsem si jist, že většinou to bude někde hodně na špici. 

Aleksandr Sorokin je se svými 6 světovými rekordy aktuálně nekorunovaným králem ultramaratonu a to, co je na jeho výkonech nejvíce fascinující, je jejich rozsah, protože ani legendární Yianis Kouros nedosáhl na světový rekord na distnancích pod 100 mil. Pročež začal tvrdit, že ten „pravý“ ultramaraton začíná od 100 mil dále. 

TraťVýkonTempo 
(min/km)
50 mil4:53:410:03:39
6 h98,4960:03:39
100 km6:05:410:03:39
100 mil10:51:390:04:03
12 h177,410:04:04
24 h309,3990:04:39
Přehled Sorokinových světových rekordů
VzdálenostVýkon
Maraton2:32:33
50 km3:01:51
50 mil4:53:41
100 km6:05:41
Mezičasy při výkonu na 100 km

O autorovi: Dan Orálek je jeden z nejlepších českých ultraběžců. Byl prvním Čechem, který absolvoval Badwater Ultramarathon, jenž se běží v americkém Údolí smrti. Pětkrát získal titul mistra republiky ČR v běhu na 100 kilometrů. K jeho největším úspěchům patří 5. místo na nejslavnějším ultramaratonu světa, Spartathlonu. Každý měsíc se na RUNGO.cz dělí o své zkušenosti i to, jak je na tom aktuálně se svým tréninkem.

10. 5. 2022 0 komentáře
2 FacebookEmail
InspiraceInspirace a příběhy

Ultramaratonec Pavel Kočíb: “Díky borelióze hledím na běhání s větším respektem”

od Adéla Ptašková 9. 5. 2022
autor Adéla Ptašková

Dnes se v naší sérii článků o hobících, kterými se můžete inspirovat, podíváme za běžcem, který si splnil sen a kvalifikoval se na Spartathlon. V rámci přípravy se krom ultra dlouhých vzdáleností musel poprat i se zdravotními obtížemi způsobenými boreliózou. Přečtěte si příběh Pavla Kočíba.

Pětačtyřicetiletý stavební mistr Pavel Kočíb (*1977) se před lety rozhodl, že uběhne maraton. Nazul boty, vyběhl a od té doby se nezastavil. Sám o sobě říká, že je amatérský běžec se závodními ambicemi. Při svém prvním závodu zjistil, že má na běhání skrytý talent a hodlal jej využít. “V běhání jsem objevil to, co jsem doposud nevnímal – obrovskou touhu být lepší. Svou tréninkovou pílí, poctivostí a touhou, jsem se dostal až do atletického oddílu AC Sportquides Rožnov p. R. a pod vedením trenéra Martina Navaříka jsem v roce 2019 zaběhl maraton za 2:45.” Pak přišel kovid a Pavel se vrhl na ultramaratony. 

Spartathlon

Běhá šest dní v týdnu, ročně uběhne okolo 4 800 km se 100km převýšením. Má raději traily, ale nepohrdne ani asfaltem. Tato univerzálnost se mu bude hodit v největší výzvě letošního roku – v září jej čeká slavný Spartathlon. Pavel Kočíb je zářným příkladem toho, že se na tento prestižní závod může dostat i obyčejný smrtelník. “Stačí uběhnout minimálně 180 km za 24 hodin na certifikovaném závodě a mít trochu štěstí při losování. Člověk se na závod přihlašuje jako jednotlivec, ale díky určité dávce štěstí jedu na závod se lvíčkem na prsou jako reprezentant.” Svou účast rozhodně nebere na lehkou váhu. Připravovat se bude podle tréninkového plánu Miloše Škorpila, support na trati obstará přítelkyně. “Jsem skromný běžec a vystačím si s málem, co nabízí občerstvovačka, ale díky supportu to bude logisticky jednodušší a mohu běžet s minimem věcí při ruce,” dodává Kočíb.

Pavel považuje Spartathlon za nejprestižnější závod světa a tak přistupuje k přípravě zodpovědně. Nechce se jen zúčastnit, ale hodlá zabojovat o co nejlepší výsledek, takže je smířen s vyššími náklady. Jen startovné činí 700 euro.

SOUTĚŽ: Běžecká sluchátka Philips mohou být za týden na tvé hlavě! Zkus štěstí

Tréninkové vychytávky

Bez nějaké speciální přípravy se Pavlovi povedlo v roce 2020 na závodě v Plzni zaběhnout za 24 hodin 194 km, což jej posunulo do slosování o start na Spartathlon. Tento úspěch ho však neuspokojil a připravoval se naplno i nadále, s cílem uběhnout 225 km a zajistit si tak v prestižním závodě přímou účast.

A protože ultramaraton je hodně i o hlavě, zařadil do tréninku monotónní běhy na ovále. Jednou týdně takto kroužil okolo 50 km, aby si hlava, ale i tělo zvyklo na specifický způsob běhu dokola. Nic zvláštního na tom ale nevidí: „Prostě jsem jen vyběhl a běžel…”

Další Pavlova tréninková vychytávka je práce se sacharidovými vlnami. Jednou týdně zařadil dvoufázový trénink, přičemž nepřijímal žádné sacharidy. Díky dopolednímu tempovému běhu v délce 14-18 km vyčerpal zásobu glykogenu ve svalech. V podvečer to okořenil regeneračním během na 10 km a na klasickou stravu najel až večer. Tento režim udržel 6 týdnů před závodem. 

Tato tréninková dřina však přišla vniveč, jelikož zdraví Pavlovi vystavilo stopku.

Foto: Pavel Kočíb
Foto: Pavel Kočíb
Foto: Pavel Kočíb
Foto: Pavel Kočíb
Foto: Pavel Kočíb
Foto: Pavel Kočíb

Zdravotní patálie

Ještě na jaře loňského roku probíhalo vše podle plánu a Pavel se umístil na druhém místě Jesenické šedesátky. První náznaky, že je něco špatně, přišly začátkem letních prázdnin. 

„Tréninkové dávky jsem zvládal s pocitem vyšší únavy, ale přisuzoval jsem to jen zvýšené tréninkové zátěži, tak jsem to neřešil. S velkým optimismem, sebedůvěrou a odhodláním jsem se těšil na 24 hodin v Plzni. Ale den před závodem jsem pochopil, že už je něco opravdu špatně, protože lehkost běhu, která mě provázela, se najednou vytratila. S pocitem těžkých nohou jsem vybíhal vstříc 24 hodinám na atletickém ovále s naivní představou, že se situace během závodu zlepší, ale opak byl pravdou. Poprvé v životě mě můj fyzický a psychický stav donutil závod vzdát.”

Pavel obtíže přisuzoval přetrénování, tak si naordinoval týdenní pauzu. Ta se nakonec protáhla na půl roku, během kterého Pavel místo atletického oválu obíhal doktory. „Začal kolotoč fyzioterapeut, obvoďák, ortoped, rehabilitace, fyzioterapeut, obvoďák, ortoped, neurolog… Nakonec se s trochou štěstí přišlo na to, že mé zdravotní problémy, které začaly zvýšenou únavou a skončily kompletní bolestí dolních končetin, měly příčinu v borelióze. Pro jistotu mám za sebou ještě neurologické vyšetření spočívající v EMG a lumbální punkci, ale tím můj kolotoč lékařské péče snad skončil.“

Už jen fakt, že nemůže běhat, byl pro Pavla dost špatný, ale nejhorší byla právě ta nevědomost a neschopnost najít příčinu. „Nebylo to jednoduché období, ale snažil jsem se to neřešit. Teď se dívám na mé běhání s větším respektem a uznáním a více přemýšlím nad během samotným.“

Vstříc světlým zítřkům

Pavel věří, že to nejhorší má za sebou a snaží se opět dostat do přípravy. I když loni limit na Spartathlon nezaběhl, byl mu uznán výsledek z předchozího roku (194 km/24 hod).

„Letos už mám jediné přání! A to dostat se do původní formy, nebo se k ní co možná nejvíc přiblížit a od června najet na tréninkový plán. V říjnu v Řecku se pak pokusím o co možná nejlepší umístění. Do budoucna budou mé závodní ambice ovlivněny nejen výsledkem na Spartathlonu, ale budou závislé hlavně na mém zdravotním a fyzickém stavu…“

Hodně štěstí Pavle!

Já vs. duben. Mám k řidičům respekt. Nepředvídatelný cyklista s egem je pohroma

Ve zkratce:

  • Oblíbený závod v ČR\SK: Štefánik trail, Valašský hrb, Hostýnská osma…
  • Běžecký vzor: nemám.
  • Největší úspěch: účast na Spartathlonu, 2. místo 12/hod Rusava, 3. místo bratislavský maraton, 2. místo Jesenická šedesátka.
  • Nejoblíbenější jídlo před závodem: rizoto.
  • Nejoblíbenější jídlo po závodu: záleží, v  jakém jsem stavu, ale v malém množství můžu asi cokoliv, co udržím v sobě.
  • Nejlepší regenerace: orosená desítka na zahrádce.
  • Nejméně oblíbený trénink: tempový běh.
9. 5. 2022 0 komentáře
0 FacebookEmail
CyklistikaHorská kolaKolaVybavení

E-biky otvírají nové možnosti ježdění v otevřeném terénu. Technologii holt nezastavíš

od Rungo 7. 5. 2022
autor Rungo

Když si chce dneska člověk zajezdit na kole, nabízí se mu mnohem víc možností, než to bývalo dřív. Do velké míry za to můžou moderní technologie, které otevírají nové příležitosti. Týká se to hledání nových lokalit i zdolávání prudkých terénů s podporou motorů e-biků.

Už je to takový zvyk. Český biker Richard Gasperotti se každé jaro vydává na jih, aby jel naproti slunečním paprskům, kterým se na přelomu března a dubna do střední Evropy ještě příliš nechce. Sedne do auta, vyzvedne svého fotografa a spolu jedou třeba tisíc kilometrů, než dosáhnou předem vybrané destinace. Hledat nová, neprobádaná místa dřív bývalo mnohem těžší. Gaspi se inspiroval v bikových časopisech, videích nebo si nechal poradit od jiných cestovatelů. V současnosti je to mnohem jednodušší. 

Dřív, než někam vyrazí, stráví dlouhé hodiny hledáním na internetu. Jako nejlepší aplikace se mu osvědčily Google Maps a Street View. Díky nim si může na dálku prohlédnout nová místa a posoudit, jestli se hodí pro jízdu na horském kole. Vybrané lokality si poznačí do tradiční papírové mapy a názvy pak zadává do autonavigace. O mnoho hodin později vystoupí z auta a zjišťuje, nakolik se obrázky z digitálního světa shodují se skutečností. 

SOUTĚŽ: Běžecká sluchátka Philips mohou být za týden na tvé hlavě! Zkus štěstí

V případě oblasti Calabria – Basilicata v Jižní Itálii se naštěstí nespletl. Poblíž města Pisticci se nachází velký pás erodovaných skal, které z dálky připomínají obří velbloudy, kteří zkameněli v odlehlé jihoitalské krajině. Písečné hřebeny, kterým místní říkají calanchi, lákají k výjezdům i sjezdům. Právě tady člověku dojde, kam se díky elektromotorům posunuly možnosti horské cyklistiky. Zatímco dřív by tady musel Gaspi kolo tlačit nebo nést na zádech, podpora tichého motoru Bosch mu umožňuje jít do sedla a pohodlně vyšlápnout až na kopec, kde leží starobylé město Pisticci. 

Ačkoli ve vyšších horách ještě ležel sníh, tady už bylo přes den až 17° C. Za pomoci místní motokrosové komunity Gaspi našel spoustu trailů, které jinak využívají pouze pěší turisté nebo hospodářská zvířata. Gaspiho e-bike dokázal směle vyšplhat i po strmých stezkách s drolivým povrchem. 

Foto: Miloš Štáfek
Foto: Miloš Štáfek
Foto: Miloš Štáfek
Foto: Miloš Štáfek
Foto: Miloš Štáfek
Foto: Miloš Štáfek
Foto: Miloš Štáfek
Foto: Miloš Štáfek
Foto: Miloš Štáfek
Foto: Miloš Štáfek
Foto: Miloš Štáfek
Foto: Miloš Štáfek
Foto: Miloš Štáfek
Foto: Miloš Štáfek
Foto: Miloš Štáfek
Foto: Miloš Štáfek

Jestliže byl člověk v minulosti odkázaný na pomoc lanovek v bikeparku, dneska si může své vlastní bikové středisko vytvořit kdekoliv, pokud to nezakazují místní vyhlášky. Někde jsou e-bikům nakloněni více, jinde méně. Střediska jako Portes du Soleil ve Francii, Livigno v Itálii nebo Salzkammergut v Rakousku už pochopila, že e-bikeři představují velké procento návštěvníků a snaží se jim nabídnout speciální výjezdové traily a další traily, po nichž zase mohou sjíždět zpátky do údolí. Druhou možností je najít si vlastní resort podobný tomu, jaký Gaspi objevil v okolí italského města Pisticci. Jedno je jisté: e-bikerů bude spíš přibývat. 

E-Bike:

Poprvé jsme měl možnost v tvrdším terénu vyzkoušet nový model Mondraker Level R 2022 s novinkou tohoto roku Smart Systemem od Bosch. Díky motoru jsem se dokázal dostat na místa, kam bych na běžném kole nevyjel. Rám kola byl uzpůsoben tak, aby co nejléle fungoval ve spojení s technologií Bosch, Propojení s aplikací Flow a spárování s mobilním telefonem mi umožňovalo volit různé úrovně nastavení kola. Aplikace e-Bike Flow je jako vstupenka do propojeného světa, kde se dá ovlivňovat nejen vlastnosti a chování kola, ale sledovat mnoho další informací o jízdě, o navigaci, rychlosti, spálených kaloriích nebo stavu baterie. I v těžkém terénu jsem si ověřil, že díky baterii o kapacitě 750Wh se dá na trailech strávit bezpočet hodin na jedno nabití.

Autor textu: Adam Maršál

7. 5. 2022 3 komentáře
0 FacebookEmail
Inspirace

SOUTĚŽ: Běžecká sluchátka Philips mohou být za týden na tvé hlavě! Zkus štěstí

od Magdaléna Ondrášová 6. 5. 2022
autor Magdaléna Ondrášová

Máte strach z ucpaných uší, ale chcete běhat s hudbou? Sluchátka Philips, která hrají přiložená na lícní kost mohou být pro vás to pravé. Zapojte se do naší soutěže, pravidla jsou jednoduchá.

Výhra Philips Bone Conduction TAA6606

Nejdříve si řekneme něco o ceně. Hraje se o jedny sluchátka Philips Bone Conduction TAA6606 v hodnotě 3 900 korun s technologií poslechu přes lícní kost a voděodolností takovou, že s nimi můžete i do sprchy. Jejich propagátorem je i slavný tým Jumbo Visma (fanoušci cyklistiky vědí). Ano, jsou to ta skvělá sluchátka, která byla hlavní výhrou v naší vánoční soutěži. Teď o ně můžete usilovat znovu.

Sluchátka Philips TAA6606. Foto: Magdaléna Ondrášová

Pravidla:

Než přejdeme k úkolu, rádi bychom osvětlili pravidla. Každý smí soutěžit pouze jednou. Ze všech správných odpovědí následně vylosujeme jednoho výherce. Zasílat své odpovědi můžete na e-mail: redakce@rungo.cz do čtvrtku 12. května 2022 včetně. Pátek třináctého se tak může stát vaším šťastným, tento den budeme losovat výherce. Do předmětu e-mailu napište „soutěž“ a v za odpovědí se nezapomeňte podepsat a zanechat adresu, kam by případně sluchátka putovala.

Soutěžní otázka:

Není to žádný chyták, stačí číst Rungo nebo si dát trochu práce s hledáním. V jednom dubnovém článku na RUNGO.cz v rubrice Masters jsme vás varovali před chytáky v cestovním pojištění a zmínili se i o připojištění pří výstupu až do pěti tisíc metrů. O jakém připojištění jsme mluvili?

Všeobecná pravidla soutěží www.rungo.cz.

6. 5. 2022 0 komentáře
0 FacebookEmail
CyklistikaCyklistikaSilniční kolaTrénink

Já vs. duben. Mám k řidičům respekt. Nepředvídatelný cyklista s egem je pohroma

od Marek Odstrčilík 5. 5. 2022
autor Marek Odstrčilík

Aby bylo jasno hned od začátku, titulek platí samozřejmě i obráceně, protože “zamindrákovaný” trouba se najde všude. Jedna z prvních otázek, na kterou se mě okolí často ptá, je ta, zda nemám na silnici strach. Strach asi není to správné slovo, spíš jde o směsici respektu a obezřetnosti.

S jízdou na kole po silnici je to pro mě stejné, jako když jdu přes přechod, nebo třeba rozespalý v noci po schodech na malou. Dávám si majzla, snažím se předvídat a nedělám ze sebe neporazitelného. V provozu o to víc. Tohle ale nemá vyznít jako nějaká moralizující onanie, tak to tak neberte. A podotýkám, že jsem cyklista i řidič. Přestože tento článek patří do série mé přípravy na ujetí strasy Strade Bianche, u tématu bezpečnosti na silnici ještě zůstanu.

Není nic horšího, než když cyklista neomaleně dává všem najevo, že on je taky pánem silnic a někdy to vypadá, jako kdyby do světa křičel: „Všichni se pos… teď jedu já a na kole.” Vozovka není hřiště, aby tam jeden machroval, je to území, kde jde jednoduše o situace, které vám můžou doslova srazit vaz.

Minule jste mohli číst:

Já vs. březen: Proč si nikdy neoholím nohy, zadku dám 100% péči a jedu v low carb 

Když už se dostanete do situace, kdy vám to dá řidič svým nebezpečným manévrem sežrat (přestože jedete předpisově), tak za mě není nic horšího, než se při jízdě s ním pustit do konfliktu, protože ten, kdo něco takového udělá, má pravděpodobně trable se sebeovládáním a agresivitou. Někdo takový by neměl na silnici vůbec být. Každý dobrý učitel bojových umění vám řekne, že je lepší se konfliktu obloukem vyhnout, a když už k němu dojde, tak ho neprohlubovat a najít si nejrychlejší cestu, jak z něj zmizet. A tak to vidím i já. Mlátit pěstí do auta, předvádět exhibici prstových gest nebo na velké a silné auto kolem najíždět, dokáže labilnějšího řidiče dovést k ještě většímu pomatení smyslů.

Auto vždycky vyhraje a vy to holt odnesete nejvíc. Ideálně tedy na toto chování nereagovat, myslet si svoje. Pokud už není ale vyhnutí, tak se s tím budete muset poprat. Ještě je důležité mít na paměti, že jeho manévr, který vás zvednul ze sedla, nemusel být nutně záměrem a mohlo jít pouze o jeho neúmyslnou chybu.

Zjistili jsme za vás: své kolo, elektrokolo nebo koloběžku si můžete pojistit i proti poškození při amatérském sportování (a samozřejmě krádeži, vandalismu nebo živlům) a to na území celého světa.

Například Kooperativa toto nabízí v rámci Pojištění sportovní výbavy FIT (zjistěte si více u své pojišťovny).

Co dělám, abych na silnici přežil?

Možná to bude pro někoho znít až moc “sluníčkářsky”, ale dávám co nejvíce zřetelně vědět, že mají řidiči u mě respekt, snažím se děkovat a usmívat (teda pokud zrovna ve velkém nelítají mušky, včele a motýle, nebo se neocitám na fyzickém dně). Když vidím před sebou rozbitou krajnici, překážku, vždy ukážu rukou, že ji chci objet. Najedu si víc k prostředku a tím dám autu jasné signály, že budu měnit trajektorii své jízdy. Ono tohle udělat nečekaně je fakt pro řidiče velmi nepříjemné. Stejné je to se zastavováním u krajnice a odbočováním – zřetelným projevením úmyslu mi ruka neupadne.

Pro jízdu na silnici mám opravdu skvělého pomocníka a tím je Garmin Varia. Je to radar, který skvěle svítí a rozbliká se, když se auto zezadu blíží. Na cyklokomputeru se mi v tu chvíli po jeho straně rozsvítí pruhy a vidím tečky signalizující auta, jak se blíží. Vše doprovází samozřejmě i zvukový signál. Funguje to asi na cca 250 metrů, takže vy máte dostatek času zareagovat, zajet víc ke kraji nebo eventuálně zastavit a nechat kolonu projet. Je třeba používat i uši a zrak, protože jde jen o techniku, která se může třeba vybít (mimochodem, jezdit po silnici se sluchátky, je podle mne sebevražda).

Jsem přesvědčený, že svým chováním vůči řidičům dávám najevo, že jsme na té silnici spolu (samozřejmě narazíte občas na onoho zmiňovaného bezmozka, ale kde ne, že) a mám k nim respekt. Stává se mi čím dál častěji, že řidič poděkuje, když, pokud je ta možnost, uhnu za jízdní pruh a nechám ho projet. Stejně tak to dělám i v rozšířeném pruhu u zastávek autobusů.

Čeho se fakt bojím?

Paradoxně víc než řidičů mám strach na přeplněné cyklostezce, kde jsou bruslaři v křeči, malé děcka učící se jezdit na kole nebo jiných kolečkách a rozjívení cykloturisté, kteří jsou schopni to před vámi “zakápnout” na místě, protože hospoda, sklípek a nečekaným výkřikem: “Mámo, tady musíme taky okoštovat”, vám postaví nečekanou zeď. Dávám si odstup, snažím se koukat do všech stran a dumat, co ti lidé přede mnou asi udělají. Zběsilá rychlost silničního kola zde podle mě nemá co dělat a každý by měl svoje ambice nechat u ledu a jet v klidu.

Jelikož jezdím hodně po Jižní Moravě, tak tady ten styl “putování” je opravdu v letních měsících oblíbený a jeden se musí mít fakt na pozoru. Vrávorající elektrokola připomínají invazi zrádných kobylek se vrhají do kraje. Pavlov, Nové mlýny, Pálava, Dolní Věstonice jsou takovým očistcem, že sem jezdím popravdě záměrně. Zdokonaluji se zde v postřehu, předvídání a asertivitě, což se mi pak hodí právě na silnici.

Ve střehu jsem taky v obytných oblastech, protože tady opravdu nevíte, kdy začne někdo vycouvávat ze zahrady, jestli se nějaké dítě nerozeběhne za svým kulatým přítelem nebo se pes neutrhne z řetězu. Ostříží zrak je tu na místě a “závodní” tempo utlumím.

Co mě štve na řidičích?

Já měl zatím v životě asi štěstí, protože vážnější konflikty se mi vyhýbají (tady budou samozřejmě mezi cyklisty dozajista různé zkušenosti). Jednou se mi stalo, že mě někdo klasicky pokropil ostřikovači, ale třeba si to jen neuvědomil, že jedu vedle něj. A pak mě auto předjíždělo naprosto nesmyslně v zatáčce na úzké málo frekventované silnici a v protisměru vyjelo jiné auto. Skřípění brzd, rychle zařazení za mě mě lehce rozhodilo a nohy se rozklepaly. Naprosto imbecilní manévr řidiče, co jiného dodat. Následovaly z mé strany výkřiky, zastavení auta s tím, ať mu zopakuji, že je “příro”. Příro chtělo vystoupit, ale já jel dál. On se rozjel a zabrzdil přede mnou. Chvilku jsme takhle popojížděli a když Příro odmítlo dělat znovu autoškolu, tak odjelo. Dnes bych situaci řešil jinak a víc v klidu, nikdy nevíte zda do vás nenajede a nesrazí.

Když vás auto předjíždí fakt na těsno, je to neskutečně nepříjemné. Naštěstí tu máme oněch, zákonem daných 1,5 metru, což je takové nařízení nenařízení, protože jak tohle chce někdo prokazovat. Vnímám to ale nejvíc tak, že je to spíš psychologická zbraň na šoféry. V zákoně to je, mělo by se to dodržovat, tak na to radši budu dělat. Moje zkušenost je v tomhle opravdu dobrá a čím dál víc lidí za volantem to tak i dělá. Z toho mám obrovskou radost. Většinou to nedělají řidiči malých aut, taková je moje zkušenost. Asi ti kluci mají svoji stopu a přece ji nebudou kvůli nikomu měnit. Takový ten pocit: “Mně nebude nikdo říkat, jak mám jezdit.”

Je řada řidičů, ze kterých máte pocit, jako by vás na silnici chtěli vychovávat a dělají to tak, že vám to jakoby natřou. Tahle drazí výchova nefunguje a může vést k fatálním záležitostem, takže se na to vykašlete prosím. Nikdo z těch, kteří mají cyklistiku a svoje kolo rádi, nechce totiž slyšet otázku, která přichází většinou od kámošů jako první: “Tak co kolo, je v pohodě?”

Díky všem dobrým řidičům a cyklistům. Máte můj RESPEKT.

Canyon Endurace SF SLX 9 Di2 je jednoznačně skvělé kolo. Foto: Magdaléna Ondrášová
Kalhoty Sensor jsou velmi dobrým parťákem v mé přípravě na zdolání trasy Strade Bianche. Foto: Magdaléna Ondrášová
Pohodový švih s přáteli. Foto: Magdaléna Ondsrášová

A co moje příprava na zdolání trasy Strade Bianche?

Tady oproti březnu nenastaly žádné zásadní změny. Delší tréninky po rovině v nízkých tepech a kadencí kolem 85 až 95 otáček. Za ty dva měsíce jsem se v tom zdokonalil, že už mi to ani nepřišlo. Takový fajn výlet na kole. Velké mezery mám ale stále v posilování, mě to prostě nebaví nebo nemám sílu nebo jsem líný. Prostě mix toho všeho, co bych lhal. Ale musím na tom zamakat, abych se někde nezlomil. Váha padá, dnes ráno nějakých 96 kilogramů pokládám za dobré, ale chci daleko víc. No uvidíme.

Trenér Martin Kubala mě ale lehce rozhodil plánem dalších tréninků na květen a červen. Kopce. V máji nastoupat 15 000 metrů a v dalším měsíci dvojnásobek. Když bydlíte u Brna, což není úplně top horské středisko, tak je to trosku výzva, ale určitě se s tím dá poprat. Holt budu některé kopce jezdit nahoru a dolů a i pár okruhů kolem krasu se najde. Síla je třeba.

Slovo trenéra Martina Kubaly

Martin Kubala. Foto: Michaela Bartková

Duben nebyl nic jiného než březen přes kopírák s tím rozdílem, že Márovi byla ponechána poněkud větší autonomie. Na dodržování režimu delších jízd v nízkých tepech si už docela navykl, šlapat do pedálů umí, kde má brzdy, ví také, a to byly dost důležité faktory na to, abychom ho po nekonečných hodinách strávených na trenažéru mohli v teplejším dubnovém počasí pouštět bez dozoru ven. 

Občas zmokl, ale to se holt v dubnu stává. Důležité ale bylo, že tepovku jsme při delších jízdách srazili někam ke sto dvaceti, a to platilo i při vyšší kadenci, takže nějaké základní vytrvalostní dovednosti a techniku šlapání si můžeme odškrtnout. Kila jdou pomalu dolů, a Marek už nějaký ten týden k vyplnění údajů v kolonce „váha“ potřebuje jenom dvě políčka.

Jasně, že ho to bavilo. Sto kilometrů v nízkých tepech se postupem času změnilo z tvrdého tréninku na prima výlet. Takže bylo na čase říct “dost”, protože tady se už nikam neposouváme, a nastal čas změnit formu zatížení.

Nohy jsou totiž děsný prevít, a když je zatěžujete stále stejným způsobem, rychle si na to zvyknou, a pokud to nezměníte, začnete stagnovat.

Zapomeňte na Gardu. Objevte fantastické Lago Maggiore

Bylo namístě stanovit měsíční cíle v úplně jiné rovině. Vertikální. Ne, že bych chtěl učit Marka šplhat na laně, nicméně pohyb směrem vzhůru, obrazně i doslova, bude od května více než žádoucí. Všichni se na to vždycky strašně těší a teď to konečně přijde – kopce. Zatím jenom kopečky, ale budeme pomalu přisypávat na vrchol, ať roste. Přece jen, trasa Strade je hlavně o kopcích. Kdyby nebyla, tak závodníci nedojíždí do cíle po jednom. A říjen se pomalu blíží.

Možná někoho napadne, že jsme dosud neabsolvovali žádnou jízdu, která by se svou délkou alespoň trochu blížila Strade Bianche. Momentálně je to zbytečné a akorát by to člověka vyčerpalo a připravilo o čas. 

Hlavní problém trasy nebude její délka, ale technicky náročný terén a výškové metry. Základy vytrvalosti máme a kdo bez problému zvládne jet středním tempem na kole pět hodin, ten zvládne v mírném režimu i devět.

Pro ryzího hobíka je zásadní problém, že Strade Bianche se pro něj v mírném režimu objet nedá. Následující období proto bude ve znamení adaptace na více než mírně zvlněný terén s postupným přechodem na výrazně kopcovitý profil. Takže až uvidíte někde u cesty ležet ve spacáku borce s kolem, na kterém by bez problému mohla jezdit žirafa, tak nemějte obavy. To si jen Marek ustlal někde pod kopcem, aby to ráno neměl tak daleko na trénink.

O projektu

Jmenuji se Marek Odstrčilík a zanedlouho mi bude 50. Řekl jsem si, že není na co čekat a zkusím si začít plnit nějaké ty sny, kterým nebylo přáno se zatím uskutečnit. Miluji sport snad ve všech jeho podobách a úplně nejvíc jsem u vytržení z cyklistiky. Kolo je totiž geniální vynález a to vlastně ve všech svých podobách. 

Vždycky mě lákalo si zkusit projet nějakou etapu Gira, Tour de France nebo jednorázového závodu a zkusit, jaké to je. A jelikož mám ve svém srdci úplně nejblíže Itálii, tak hned první volba padla na nádherný závod v toskánské krajině – Strade Bianche. Tady se snoubí krása a dřina. 184 km nahoru a dolů, 3 000 nastoupaných metrů, 11 šotolinových úseků. Když je horko, oblaka prachu, pokud prší, kluzko a bahýnko. Ale pro tu krásu Toskánska to podstoupím, tohle chci přesně zažít. Tak sledujte mou přípravu, trápení, skřípání zubů, smích a radost.

Všechny díly seriálu najdete zde.

Na mé cestě na trasu Strade Bianche mě provází podpora těchto značek: kola Canyon, funkční oblečení Sensor, helmy MET, a mně, velmi chutnající sportovní výživa Inkospor. Díky všem za důvěru.

5. 5. 2022 0 komentáře
0 FacebookEmail
Běhání

Už víte, za jaký tým poběžíte svůj maraton? Běžecká komunita adidas Runners se hlásí o slovo! 

od Rungo 4. 5. 2022
autor Rungo

KOMERČNÍ SDĚLENÍ Chystáte se v neděli 8. května na pražský maraton? Nezapomeňte, že nový bodový systém vám umožňuje podpořit týmy, které v rámci závodu běží také unikátní Battle of the Teams. Každý z vás si tak může zvolit jeden tým, který je vám sympatický, a pomoci mu k vítězství.

Mezi šesticí týmů se letos poprvé objeví komunita adidas Runners, v čele s neběžeckou kapitánkou Bárou Votíkovou, známou influencerkou a gólmankou prestižního klubu Paris Saint-Germain a národního týmu.

Mezi závodníky byli vybráni ti nejlepší z evropských komunit adidas Runners, za tým poběží kouč AR Prague a reprezentační trenér atletického svazu Jan Pernica, běžkyně Malene Meyer z kodaňské AR Speed Squad, kapitán AR Berlin a bývalý německý šampion Phillipp Baar a běžci AR Paris Mohamed Oueslati, Adrien LeCornec a Julien Lebreton. Čtyři běžci budou za svůj výkon bodově ohodnoceni, k čemuž se poté přidá průměr dosažených časů všech ostatních běžců, kteří podporují vybraný tým. A zde hraje roli váš čas!

Jak podpořit zvolený tým

Každý může v rámci registračního procesu na maraton nebo na svém vytvořeném profilu vybrat tým, který chce podpořit. Adidas Runners poběží pro neziskovou organizaci Jahoda, která provozuje nízkoprahové kluby a terénní program pro děti a mládež, školky a jesle a komunitní rodinná centra, organizuje však také volnočasové, vzdělávací, kulturní a sportovní aktivity.

Kromě podpory Jahody se můžete také těšit na super tričko a pozvánky na všechny tréninky, testovačky běžeckých bot a další aktivity. A pokud se na vás usměje štěstí a budete 50., 100., 150., 200., nebo 250. účastník týmu adidas Runners, vyhrajete nové běžecké boty Solarglide 5 pro každodenní běh.

EXPO a cheering zóna

Pro ty z vás, kteří si chtějí užít i trochu zábavy a prozkoumat novinky značky adidas, bude v pátek a v sobotu od 10:00 do 20:00 v Kongresovém centru připravena komunitní základna adidas Runners, kde se můžete zúčastnit shake-out-runu, vyzvednout si čelenku, pořádně se namotivovat na závod speciálními tetovačkami nebo se zkrášlit u hair stylistek. Ti z vás, kteří chtějí být opravdu slyšet, se můžou při samotném závodě stavit v cheering zóně adidas Runners na Hlávkově mostě a podpořit běžce pořádným aplausem.

Stay fit &fun

A pokud si chcete zlepšit PR, máte ambice na jiné závody nebo se prostě jen potřebujete pravidelně hýbat, připojte se kekomunitě adidas Runners Prague a užijte si zdarma výběhy, speciální eventy, funkční tréninky, jógu nebo workshopy – s adidas Runners Prague se rozhodně nebudete nudit.

Může přijít kdokoli, začátečník, pokročilý i zkušený matador.

Stačí se přihlásit prostřednictvím aplikace ADIDAS RUNNING a najít komunitu a žádná ze super aktivit adidas Runners Prague už vás nemine.

Recenze: Adidas Solarglide 5 pro každého. Velmi komfortní, spolehlivé a cenově dostupné
4. 5. 2022 0 komentáře
0 FacebookEmail
Běhání

Mácháč Run Fest. Závod, který pořádá “extrémista” z Aljašky

od Karel Holub 3. 5. 2022
autor Karel Holub

ADVERTORIAL Běžeckých závodů si můžeš najít do minuty kornout. Termínovky praskají ve švech a organizátoři se předhání, kdo nabídne závodníkům tričkovatejší tričko, medajlověšjí medaili a hlavně super fotky na instáč. A pak jsou tady závody, kam se ještě pořád jezdí proto, že si chceš zaběhat, potkat se s kamarády a okusit, kde jsou tvoje limity. A přesně takový závod je Mácháč Run Fest.

Mácháč Run Fest je opravdový běžecký festival, kde si každý najde, co mu vyhovuje. Koná se tradičně v první půlce května a jeho základnou se stal kemp Karolínka na březích Máchova jezera. Festival začíná pátečním večírkem, který se odvíjí v rytmu reggae a obvykle ho zpestří povídání hlavního organizátora o eskapádách jako je třeba závod Iditarod Trail Invitational 1 700 km, kterého se účastnil.

V sobotu si pak můžete vybrat ze čtyř závodů, které se všechny běží v okolním terénu. Přesně v souladu s mottem závodu “… Tam kde borový zaváněl háj …” (slavný básník to samozřejmě převzal poté, co tu okusil nejdelší trasu) si naplno vychutnáte písčité cestičky v okolních lesích, poslechnete si šeptání letitých borovic a budete šplhat nahoru dolů po pískovcových skalkách a kopcích. Trasy jsou tu jak pro začátečníky, tak pro ultra běžce a dálkoplazy (5, 10, 25, 60 km). Všechny trasy mají připravené nějaké to překvapení v podobě pořádného kopečku a také úžasných výhledů na jezero, které vás možná trochu zpomalí, protože se zastavíte a budete se prostě kochat.

Závody jsou velmi dobře značené a když budete dávat aspoň trochu pozor na šipky, neztratíte se. Všechny trasy jsou vedené převážně po lesních pěšinách a cestách, asfaltu se tady běžec opravdu bát nemusí. Takže si vyleštěte krosovky, budou se hodit. A jestli krosovky nevlastníte, nebojte, dá se to v pohodě oběhnout i v silničních botách, jen občas budete trochu klouzat.

Organizátoři jsou opravdoví srdcaři a to je hodně znát na zajištění a hlavně atmosféře závodu. Všechno se řeší v poklidu, na registraci vás čekají úsměvy a pohoda, na občerstvovačkách povzbuzení a občerstvení a v cíli gratulace od hlavního organizátora. Tradiční výklad trati je zakončený větou: “Užijte si to a pamatujte, že když nejde o život, tak jde o hov…” A přesně o tom tenhle závod je.

Nenechte se ale ukolébat tím, že je to všechno klídek, pohodička. Na Mácháč Run Fest jezdí hodně kvalitní borci a na všech tratích najdete traťové rekordy, které jsou pro normálního smrtelníka z říše snů. Když chcete závodit a hrábnout si na svých možností, rozhodně k tomu najdete příležitost. A když se chcete hlavně proběhnout v přírodě a kochat se výhledy na jezero, nikdo vám v tom nebude bránit.

A neděle je tu pro ty, co v sobotu ztratili boty. Na programu jsou jen dva závody a oba jsou v kategorii Bosá noha. Kratší trasa je 1,5 km a trasa pro otlučená chodidla má celých 7 km. Obě trasy samozřejmě vedou po okolních lesích a jediné na co si budete muset dát pozor jsou zákeřné borové šišky.

Jestli chcete okusit skvělou atmosféru běžeckých závodů v terénu a potkat opravdovou běžeckou komunitu, zablokujte si v kalendáři víkend 13. – 15. května. Více informací a registraci najdete TADY a snad se potkáme na břehu jezera a ve stínu borového háje.

A kdo pro vás vlastně tuhle povedenou taškařici pořádá?

Jan Venca Francke
Extrémní sportovec, kytarista kapely Divoké astma, autor knihy Sám sobě psem a hlavně pohodář, kterému úsměv z tváře nikdy nemizí. Venca má za sebou celou řadu závodů od dlouhých triatlonů až po extrémní závody na Aljašce, v Kanadě nebo Anglii. Macháč Run Festival pořádá už desátý rok a stále se mu daří držet skvělou úroveň a atmosféru závodu.

3. 5. 2022 0 komentáře
0 FacebookEmail
CyklistikaCyklistikaInspiraceNezařazenéRozhovorySilniční kolaTrénink

Petr Jaderný: Jsem “Cyklomagor”. Po závodě se jdu vyjet i na 200 kilometrů

od Marek Odstrčilík 2. 5. 2022
autor Marek Odstrčilík

Petr Jaderný vulgo “Cyklomagor” je kluk z Polabí, který své přezdívce dělá velmi dobré jméno. Vždy si šel tak trochu svou cestou a dělal v tréninku věci, které v moudrých příručkách nenajdete a většina z nás nedělá. Vždycky ale poslouchá své tělo a nejde přes fyzická omezení. Kolo je jeho emoční katalyzátor, facebookový deník zase ten myšlenkový. Vtipné, čtivé a barvité zápisky života v sedle z něj dělají nejzajímavějšího cyklistického glosátora u nás.

Pokud si někdo říká “Cyklomagor”, zajímalo by mě, co musí mít za dovednosti, aby se tak mohl označovat?
Ty jo, tak to asi úplně nevím, protože ono to nevzniklo z mé hlavy. Vzniklo to v době, kdy jsem objevil potřebu psát veřejně svůj deník. V tom období jsem jezdil opravdu hodně, dlouhé trasy a dělal spoustu tréninkových blbostí, které šly vlastně proti všem zásadám zavedeného trénování.

Co třeba?
Tak například jsem se po závodě šel vyjet k mámě na oběd, což bylo 200 kilometrů. S průměrnou rychlostí 30 km/h. A tak mi nejdříve okolí začalo říkat Magor, a pak se to přetavilo v Cyklomagora.

To, že jsi šel proti pravidlům trénování, byl záměr nebo neznalost?
Neznalost to nebyla, spíš to bylo tím, že si rád dělám věci po svém. A pak mě to bavilo. Deník Cyklomagora si lidi začali číst, komentovat a já začal některé věci dělat i záměrně.

Nemohl jsi na někoho mít třeba i negativní vliv ohledně přípravy?
Mohl, ale já jsem vždy zdůrazňoval, že to, co dělám, není vždy v souladu se zavedenými postupy. Občas jsem poradil lidem, jak by to mělo být správně, ale sám jsem si dělal opak.

Takže máš S/M choutky?
To zase ne. Spíš to bylo a je o chuti třeba po závodu jet druhý den něco dlouhého, a tak do toho jdu.

Teď nedávno jsi jel o víkendu u nás na Moravě dva závody. Takže v pondělí bylo…?
Tak to se musím pochlubit, byla to hodina v regenerační zóně. Nikdy neusiluji o to jít proti svému tělu a snažím se vnímat ho. Když cítím, že jsem zničený, tak těch 200 kiláků nepojedu, ale když je mi fajn, tak to tam dám. V tomhle je cyklistika pro mě dobrá učitelka. Neplatí to teda úplně po úrazu. Když mi brzdový kotouč rozříznul loket, tak jsem trénoval i se stehy.

S tím se dá asi jezdit.
Stehů bylo padesát a rána byla až na kost – radši jsem u obrubníku sesednul a kolo vyvedl. Ale dalo se.

Od kdy se stalo kolo takto na těsno součástí tvého života?
Je tomu asi deset let. Nejdřív jsem jezdil s rodinou a tahal ve vozíku děcka. V roce 2012 jsem jel první závod. Bylo to v rámci firmy. Jelo se pět závodů a kdo během nich posbíral nejvíce bodů, tak vyhrál. Hlavní motivací byl ale cyklistický dres za účast v poháru, o ten mi šlo. (smích) Bylo to teda peklo, protože jet najednou závod na kole, co mělo třináct kilogramů, nebyla sranda. Trpěl jsem jak zvíře. V prvním roce toho firemního klání jsem propadnul. Ale pak v dalších letech jsem to dokázal třikrát vyhrát.

Petr Jaderný. Foto: Petr Jaderný
Petr Jaderný. Foto: Petr Jaderný
Foto: Petr Jaderný
Petr Jaderný. Foto: Petr Jaderný
Petr Jaderný. Foto: Petr Jaderný
Petr Jaderný. Foto: Petr Jaderný
Petr Jaderný. Foto: Petr Jaderný
Petr Jaderný a malá “jadérka”. Foto: Petr Jaderný
Petr Jaderný. Foto: Petr Jaderný

Takže dres byl.
Samozřejmě. (smích)

A tehdy tě cyklistika chytla a začal jsi do toho dupat, že?
Přesně. Dal jsem se tady u nás s pár lidmi dohromady, začal řešit jídlo, tréninky, byl jsem na zátěžovém testu. Prostě to dostalo alespoň nějaký řád. Zlepšoval jsem se a úplně mě to pohltilo. V té době jsem za rok najezdil kolem 15 000 kilometrů a začal si vybírat náročnější závody. Dostal jsem nabídku jezdit v týmu UNLIMITED KM TRADING CZ na silnici.

Tak to byla asi rodina ráda, že?
Rozvedený jsem, ale kolo nebylo tím důvodem. Jak jsem byl sám, tak najednou bylo na cyklistiku daleko víc času a já jezdil. Nechtěl jsem sedět doma, takže jsem šel na kolo a bylo mi jedno, kdy se vrátím. Klidně do tří do rána a pak do práce.

A to ti přišlo normální?
No ne, to je takové “cyklomagorské”.

Stále jezdíš až do rána?
Teď už ne. Minulý rok jsem se začal spíš soustředit na intenzitu, jelikož v kopcích mi to chybělo a udržet se v balíku cyklistů byl trabl.

Daří se?
Jo. V tomhle mi pomohl virtuální svět, protože v něm se závody jezdí hodně intenzivně. Stále to není teda tak, jak bych si představoval, ale posun tam je.

Ty virtuální závody, například na Rouvy, jsou o sprintu od začátku do konce...
Přesně. S tím jsem ze začátku bojoval, jelikož mi závodníci ujížděli třeba z kopce, kde jsem si myslel, že si trochu odpočinu, ale ne, tam se dupe pořád. Tady je intenzita to hlavní.

Překvapil tě virtuální svět?
Rozhodně. Vůbec jsem si ho nedokázal představit. Za mě je to vlastní druh cyklistiky, který ti něco do té venkovní ale i dá.

Jezdíš doma také něco delšího?
Jednou jsem dal sto kilometrů, ale byl to pro mě očistec. Znám lidi, co dají i dvěstě kilometrů. Obdivuji je, protože je to na bednu. Venku je to jak nic, ale po třech hodinách na trenažéru už jsem nevěděl, jak si pořádně sednout.

Vykopeš se ven v jakémkoliv počasí?
Myslím, že 80 kilometrů v minus 14 stupních je asi odpovědí (smích). Baví mě to častokrát v dešti. Moc to neřeším.

Ptám se na to, protože cyklotrenažér tě mohl lehce “zlenivět”.
Tak trošku jo. (smích)

Mám pocit, že svému milovanému kolu dáváš zabrat.
Tak není to oprašovaná princezna. Klidně kolo vezmu i mimo asfalt. Ale nechovám se k němu jako prase, to zase ne. Opečovávám si ho, protože spolu trávíme dost času.

Staráš se o něj sám nebo servis?
Většinou se starám sám. Občas jsou některé věci výzva, ale krásná. Když jsem úplně poprvé na kole měnil bovdeny, tak jsem si to prostě blbě uříznul a potom mi to nevycházelo, takže jsem musel pro nové. Vzal jsem si na to radši dovolenou, protože to bylo před prodlouženým víkendem, kdy jsme měli jet s kámoši trénovat na pár dnů do Vrchlabí. To kolo jsem tudíž nutně potřeboval. Takže to znamenalo vzít si volno a jet pro nové bovdeny. Tentokrát jsem si sice vše uříznul správně, ale při vytahování toho starého se mi v rámu někde zasekl a zaboha jsem ho nemohl vytáhnout. Musel jsem rozebrat kliky, vyndat osu strčit tam prst, který jsem si málem zlomil a pomoct tomu. Nakonec se to povedlo, ale i taková výměna bovdenů vám může rozebrat kolo. (smích) Teď nedávno jsem si poprvé v životě sám měnil omotávku na řídítkách a co myslíš, měl jsem ji obráceně.

Chci „silničku“? Tohle jsou naprosté základy, které musí každý začínající cyklista znát a vědět

Já omotávku nechávám radši na servis.
No, kluci z týmu mi vysvětlili, že tohle je takové vyznání lásky k tomu kolu, a že si to má cyklista dělat sám.

Máš na kole to nejlepší vybavení?
Spíš hledám dobrý poměr cena/výkon. Nemám nejvyšší řady komponentů, nemusím mít nezbytně to nejdražší a nejlehčí.

Zadek si ale hýčkáš ne?
Hele, já můžu jezdit v čemkoliv, v tomhle mám kliku. Nepoužívám ani žádné masti na zadek. Tohle nemusím.

Petře, ty jsi vždycky sportoval?
Jo. Jako malý jsem hrál závodně hokej, ale zjistilo se, že mám astma. Pak přišlo sportovní potápění, ale otočily se mi bubínky a já přešel na sportovní střelbu. V té se mi dařilo, dokonce jsem byl ve vrcholovém středisku. No a k tomu jsem hrál ping-pong. Na vysoké škole nadešel útlum, ale po ní jsem opět hrál asi pět let ping-pong za Sadskou. Dokonce jsme postoupili do nejvyšší okresní soutěže. Docela dlouho jsem to kombinoval, ale pak jsem přestal, abych měl víc času na kolo.

Už to astma mohlo být dobrým signálem, že se hodíš na cyklistiku (hodně cyklistů jsou astmatici pozn. redakce).
To je pravda. (smích)

Který cyklistický úspěch je pro tebe nejvíc?
Odjetí českého poháru v týmu minulý rok. O tom se mi nikdy ani nesnilo. Ta atmosféra je nepopsatelná. Prostě paráda, taková pohádka. Moc si cením v minulém roce časovky v Roudnici na horských kolech. Jel jsem za dva týmy. Jednu jsem odjel za svůj tým a za deset minut jel za jiný. Náš Unlimited tým to vyhrál, na 20 kilometrech průměr 40 km/h. S tím druhým jsme byli druzí.

Prostě Cyklomagor.
(smích) Tak požádali mě, co jsem mohl dělat. Pravda, přezdívka Cyklomagor mě trochu zavazovala.

Mě by ještě zajímalo, když vyrazíš na trénink s kámoši, jestli udržíš klidné nohy a nezávodíš?
Tak to je oříšek. (smích) Když mám regenerační vyjížďku, tak to takový problém není. Klidně se nechám předjet někým na ukrajině. Ale když mám intenzitu, tak to mám obrovský problém. Když jedeme s klukama, tak je to v podstatě nemyslitelné se držet nějakého plánu. Na začátku se sice dohodneme, že pojedeme v klidu, ale nakonec je z toho průměrná rychlost 35 km/h.

No a na závěr jedno oblíbené téma: Jak se ti jezdí na českých silnicích?
To je kapitola sama pro sebe. To, že jsou některé dost rozbité, se dá přežít, ale pak jsou obrovské rozdíly v různých oblastech České republiky, jak se chovají řidiči k cyklistům, a pak je ještě větší rozdíl, když člověk vyjede do zahraničí.

Která česká oblast je pro tebe „echt“ nebezpečná?
Poslední dobou bohužel asi tady u nás v Polabí. Já si snad nepamatuji jízdu, kdyby se něco nepřihodilo.

Co třeba?
Tak například, když tě někdo mine ve vysoké rychlosti na těsno, to je děsivý. Nebo nedávno mi zastavilo auto a otevřelo mi dveře do silnice.

[mailpoet_form id=“4″]

Jako schválně?
Jasně. Já se vyhnul, oni mě dojeli a řvali na mě, že vedle je cyklostezka a spoustu milých přátelských nadávek.

Asi fanoušek cyklistiky.
To rozhodně.

No ale tam máš jet.
Pokud jedu 45 km/h, tak si myslím, že není úplně bezpečné, abych po ní jel. Jsou tam děti, bruslaři atd. Na druhou stranu nerozumím tomu, proč někdo s nákupem po ní naopak nejede a vrhne se do víru provozu.

Mně se tyhle věci vyhýbají. Konflikt se mi stal asi dvakrát za život.
Tak to máš štěstí. Já to mám holt naopak. Chápu, že někdy řidič něco neodhadne, ale je iks případů, kdy je naprosto zřejmé, že nějaký manévr udělá schválně, aby ti zatopil. Je potřeba pořád vše kolem sebe sledovat.

A není chyba také na straně nás cyklistů?
V každé skupině se najdou tydýti – nevyjímaje cyklisty. Jinak si třeba myslím, že když nás jede skupina deseti cyklistů, je daleko lepší, aby se jelo ve dvojicích, protože pak auto předjíždí kratší vzdálenost. Je třeba obecně ohleduplnosti, vzájemný respektu a přemýšlet o tom.

Já mám pocit, že mnoho řidičů jízdu na kole nezná na vlastní kůži a neví, že boční vítr s tebou může pěkně zamávat, a tudíž předjíždět na půl metru je nebezpečné.
Stačí díra v asfaltu, že jo. Někdy mám dojem, že nás řidiči chtějí tím nečekaným manévrem jako vychovávat, a to může skončit neštěstím.

Já vs. březen: Proč si nikdy neoholím nohy, zadku dám 100% péči a jedu v low carb 

Kdo je Cyklomagor aneb Petr Jaderný o sobě

Už jako malé Jadérko jsem měl kolo 

Asi jako většina kluků, že? Měl jsem to štěstí, že tehdy to bylo fungl nový BMX. Jinak jsem ale jezdil jen tak a nějaký závody a podobně, to šlo mimo mě. I později bylo kolo jen jako výletní prostředek. A pár let jsem byl dokonce úplně bez kola. 

Pak jsem pořídil crossový kolo a taky vozík za kolo na dvě děti 

Super trénink mimochodem. Vozík 13 kg, Týnka 15 kg, Luky 5 kg.

Cross jsem nakonec v roce 2012 vyměnil za MTB kolo, chtěl jsem víc do lesa. No a někdy v téhle době vznikl v práci Parker Cup. Martin Knápek to tehdy vymyslel jako světový pohár – vybral závody, z těch jsme si sestavili pořadí našich borců, rozdali body a borec s největším počtem bodů na konci sezóny se stane vítězem. Kdo se přihlásil, dostal firemní dres. A ten já jsem chtěl 

Přihlásil jsem se na KPŽ Chrudim i s kolegy z kanceláře. Mám přeci najeto, nějakou tisícovku to hodí. Už na startu mě pohltila atmosféra. Po výstřelu jsem vyrazil s těmi trénovanými borci. Na první louce jsem se hned rozbil, zradila mě mokrá tráva.

Kolegy jsem držel za sebou a cítil se jako borec. Asi tak do 30. kilometru, kde mi došlo. Byl jsem rád, že se vůbec pohybuju směrem dopředu. Kolegové mě předjeli. Do cíle jsem se doplížil za 2 hodiny a 25 minut (jen pro srovnání aktuální osobák mám 1:30). Ale spolklo mě to. Chtěl jsem znovu, líp, rychleji… A už se to se mnou vezlo 

“Odpanění” klasického cyklisty aneb stal se ze mě obývákový princ


2. 5. 2022 0 komentáře
0 FacebookEmail
BěháníOstatníTuristikaVybavení

Vybíráme sportovní kočárek: otázky, které byste si měli položit, než vyrazíte na nákup

od Soňa Dvořáčková 1. 5. 2022
autor Soňa Dvořáčková

Miminko bude ve sportovním kočárku trávit přece jen dost času, a tak je na místě vybrat pečlivě. Čekáte-li dítě a jste si jisti, že ani po jeho narození nechcete přestat s oblíbenými sportovními aktivitami, položte si tyto otázky, které jsme pro vás nachystali společně s výběrem, který se nyní na trhu nachází.

Co od kočárku očekávám?

Na začátku si musíme položit klíčové otázky: co od kočárku vlastně očekávám, kde bydlím a kde budu trávit s mrnětem nejvíc času? Odpovědí je totiž mnoho, trávit čas můžeme lese, ve městě po kavárnách nebo dětských hřištích. Můžeme cestovat autem, hromadnou dopravou, nebo se většinou na místo dostat pěšky. A které sporty plánuji provozovat? Budu jen chodit nebo i běhat nebo dokonce chci s dítětem na kolo či na běžky?

Kromě toho je také potřeba zvážit, jaké mám skladovací možnosti, zda potřebuji jeden multifunkční vozík nebo zda můžu mít jeden městský kočárek a k tomu třeba výlučně sportovní vozík. Rozhodně doporučuji promyslet, zda se mi vysněný kočárek vejde do kufru auta a v neposlední řadě zvážit rozpočet. Ceny kočárků jsou totiž různé a pokud chcete kvalitu, připravte se, že si připlatíte.

Sportovní kočárek do terénu s velkými koly

Když si vyjasníte, co od kočárku očekáváte, můžete začít vybírat konkrétní značku, typ či model. A na co si dále dát pozor a co si při výběru toho pravého ohlídat?

  1. Možnost dvojkombinace/trojkombinace – pokud chcete sportovat už od miminka, ujistěte se, zda je pro kojence kočárek vhodný, zda je možné přikoupit hlubokou korbičku nebo miminkovník.
  2. Odpružení – drncání na uspávání může být fajn, ale všeho moc škodí. Ujistěte se, že kočárek je dobře odpružený, aby se minimalizovaly nežádoucí otřesy v náročnějším terénu.
  3. Brzda a ideálně ruční brzda na madle – pro běh či in-line brusle vynikající pomocník.
  4. Polohovatelné madlo – ostatní rodinní příslušníci jistě ocení, že si mohou madlo zvednout do požadované výšky.
  5. Aretace předního kola – do terénu je potřeba přední otočné kolo zaaretovat. Zjistěte si, zda je aretace vůbec možná a také jak rychle to zvládnete. 
  6. Nafukovací kola a jejich velikost – nafukovací kola lépe pruží a tlumí otřesy, jsou tedy lepší do terénu; velká kola se pak hodí především na běh nebo na brusle, protože kladou menší odpor než menší a širší kola a lépe zvládnou nerovnost. Dobrý vzorek vás zase nezklame v náročnějším terénu. Opět nutno zvážit, co od kočárku očekávám.
  7. Polohovatelnost sedačky – může dítě během vaší sportovní aktivity v klidu spát nebo musí celou dobu strávit v sedu?
  8. Úložné prostory – i když se nechystáte chodit s miminkem po nákupech, úložné prostory se vždycky hodí. I kdyby jen na bundu.
  9. Příslušenství – jištění ruky šňůrkou, pláštěnka, moskytiéra, držák na pití atd.
Tomáš Bábek, vicemistr světa v dráhové cyklistice a jeho žena vozí dcery v Thule Urban Glide 2 po městě i v přírodě. Foto: Tomáš Bábek
Tomáš Bábek, vicemistr světa v dráhové cyklistice a jeho žena vozí dcery v Thule Urban Glide 2 po městě i v přírodě. Foto: Tomáš Bábek
Tomáš Bábek, vicemistr světa v dráhové cyklistice a jeho žena vozí dcery v Thule Urban Glide 2 po městě i v přírodě. Foto: Tomáš Bábek

Z čeho vybírat

Abych vám rozhodování aspoň trochu usnadnila, vybrala jsem několik konkrétních sportovních kočárků, které jsou na trhu dostupné. Samozřejmě jde o výběr neúplný, nicméně se domnívám, že pokud to někdo se sportováním myslí vážně, bude volit zhruba mezi těmito modely. Spousta jiných tzv. sportovních kočárků totiž například mým kritériím rozhodně neodpovídá – hodí se spíše na procházku do města než do přírody. Mnohé by si ulomily kolečko hned na prvním kameni. Zároveň jsem úmyslně vynechala nejrůznější vozíky za kolo či na běžky a zaměřila se na kočárky, případně na multifunkční vozíky, které se dají využívat jako běžný kočárek, protože v opačném případě by byl článek nekonečný. Vlastnosti a parametry kočárků jsem našla na oficiálních webových stránkách prodejce, než se ale pro některý rozhodnete, rozhodně navštivte prodejnu a model si naživo vyzkoušejte.

1) X- lander – X- Run

  • Hluboká korba: ANO
  • Kola: přední pevné, zadní nakloněná, nafukovací
  • Ruční brzda: ANO
  • Hmotnost: 11,6 kg
  • Rozměry složeného kočárku: 104 x 60 x 39 cm
  • Doplňky/ostatní: ochranný pás na ruce, zvonek, koš
  • Orientační cena: 11 690 Kč (plus 4 200 Kč hluboká korba, adaptéry nutno dokoupit zvlášť)

2) Babyjogger Summit X3

  • Hluboká korba: NE
  • Kola: nafukovací, odpružená, otočné přední kolo s možností aretace (dálkové)
  • Ruční brzda: ANO
  • Hmotnost: 12,8 kg
  • Rozměry složeného kočárku: 86,5 x 66,5 x 35 cm
  • Doplňky/ostatní: reflexní prvky, ochranný pásek na ruku, koš
  • Orientační cena: 13 780 Kč

3) TFK Sport 16

  • Hluboká korba: ANO
  • Kola: přední pevné (možnost dokoupit otočné), nafukovací, odpružená
  • Ruční brzda: ANO
  • Hmotnost: 15,9 kg
  • Rozměry složeného kočárku: 90 x 48 x 29 cm (bez kol)
  • Doplňky/ostatní: koš, potah odrážející světlo, možnost přídatného stupátka
  • Orientační cena: 25 300 Kč (plus 9 000 Kč hluboká korba)

4) XLC Mono by CROOZER – multifunkční vozík

  • Hluboká korba: NE (možnost koupit miminkovník)
  • Kola: přední demontovatelné, jinak pevné
  • Ruční brzda: ANO
  • Hmotnost: 13,3 kg
  • Rozměry složeného kočárku: 100 x 77 x 30 cm
  • Doplňky/ostatní: v ceně cyklo set, jogger set, kočárkový set, blikačka, reflexní prvky
  • Orientační cena: 23 890 Kč (včetně miminkovníku)

5) Thule Urban Glide 2

  • Hluboká korba: ANO
  • Kola: otočné přední s možností aretace, nafukovací
  • Ruční brzda: ANO
  • Hmotnost: 11,5 kg
  • Rozměry složeného kočárku: 87 x 69 x 34 cm
  • Doplňky/ostatní: koš, reflexní prvky, ochranný pásek na ruku
  • Orientační cena: 27 760 Kč (set včetně hluboké korby)

6) Thule Glide 2

  • Hluboká korba: ANO
  • Kola: pevné přední kolo
  • Ruční brzda: ANO
  • Hmotnost: 10,8 kg
  • Rozměry složeného kočárku: 93,5 x 58 x 33 cm
  • Doplňky/ostatní: koš, reflexní prvky, ochranný pásek na ruku
  • Orientační cena: 19 300 Kč (plus 6 600 Kč korba)

7) Thule Chariot Sport – multifunkční vozík

  • Hluboká korba: NE (možnost koupit miminkovník)
  • Kola: možnost dokoupení předního pevného kola pro běhání
  • Ruční brzda: ANO
  • Hmotnost: 14 kg
  • Rozměry složeného kočárku: 87 x 65 x 37,5 cm
  • Doplňky/ostatní: cyklistický, běžecký set, úložný prostor, zadní světlo
  • Orientační cena: 37 000 Kč (plus 3 900 Kč za Jogging Kit, 2 900 Kč miminkovník)

8) Cybex Avi

  • Hluboká korba: NE (ale možnost připojit autosedačku – vajíčko)
  • Kola: nafukovací, přední pevné
  • Ruční brzda: ANO
  • Hmotnost: 10,6 kg
  • složeného kočárku: 89 x 58,5 x 25 cm
  • Doplňky/ostatní: ochranný pásek na ruku, reflexní prvky, koš
  • Orientační cena: od 16 270 kč (podle konfigurace)

9) Cybex Zeno – multifunkční vozík

  • Hluboká korba: NE
  • Kola: nafukovací, přední pevné
  • Ruční brzda: ANO
  • Hmotnost: 12,5 kg
  • Rozměry složeného kočárku: 99 x 58 x 35 cm
  • Doplňky/ostatní: různé sportovní kity- cyklistický, běžecký (včetně hands-free běhání), běžky
  • Orientační cena: od 21 980 Kč (podle konfigurace)

10) Easywalker Sky Plus

  • Hluboká korba: ANO
  • Kola: nafukovací, přední otočné s možností aretace
  • Ruční brzda: NE
  • Hmotnost: 10 kg
  • Rozměry složeného kočárku: 86 x 65 x 32 cm
  • Doplňky/ostatní: ochranný pásek na ruku, koš, pláštěnka a moskytiéra v ceně
  • Orientační cena: 15 990 Kč (plus 5 990 Kč hluboká korba)
[mailpoet_form id=“4″]
1. 5. 2022 0 komentáře
1 FacebookEmail
Inspirace

Nejrychlejší časy opět v ohrožení! Blíží se další ADIZERO: ROAD TO RECORDS. Sledujte v sobotu přenos

od Adéla Ptašková 29. 4. 2022
autor Adéla Ptašková

KOMERČNÍ SDĚLENÍ Již zítra, v sobotu 30. dubna, se v sídle společnosti adidas uskuteční druhý ročník závodu ADIZERO: ROAD TO RECORDS. Buďte u toho také – úctyhodné výkony můžete sledovat živě na kanálu adidas Running na YouTube.

Loňský premiérový ročník přinesl dva světové rekordy. O jeden z nich (5 km v čase 14:29) se postarala Senbere Teferi, která bude startovat i letos. „Byl to pro mě opravdu výjimečný den a nemůžu se dočkat, až do toho dám letos znovu všechno a pokusím se být ještě rychlejší.“ Soupeřkou jí bude další hvězdná běžkyně, Kalkidan Gezahegneová. V závodě na 10 km se utkají například Kibiwott Kandie, Rhonex Kipruto a Tadese Worku, zatímco Tamirat Tola a Kennedy Kimutai se pokusí prolomit rekord v půlmaratonu. 

Foto: se svolením adidas

Všichni zúčastnění běžci budou mít na nohách boty ze série Adizero. Právě tyto boty jsou vytvořeny s ambicí prolamovat rekordní časy a posouvat hranice. Řada Adizero nabízí hned několik modelů – ADIZERO ADIOS PRO 2, ADIZERO BOSTON 10, ADIZERO PRIME X či nejnovější přírůstek ADIZERO TAKUMI SEN 8. Každý atlet si tak vybere botu, která mu sedí nejlépe. Již zmíněná světová rekordmanka v běhu na 5 km, Senbere Teferi, zaběhla svůj životní výkon v botách Adizero Takumi Sen 8. Haile Gebrselassie jako první člověk na světě překonal maratonskou metu 2:04, a to v botách Adizero Adios Pro 1. Stejné obutí měla na sobě Peres Jepchirchirová, když v roce 2020 vyhrála půlmaraton v Praze. Tato běžkyně se pak zapsala do historie, když následně ve stejném roce získala olympijské zlato i vítězství v newyorském maratonu – pro změnu v botách  Adizero Adios Pro 2. 

Uvedené výkony hovoří samy za sebe a je téměř jisté, že i letos nějaké ty rekordy padnou. Více informací najdete na stránkách běžecké obuvi adidas.

29. 4. 2022 0 komentáře
0 FacebookEmail
Inspirace

Staň se součástí adidas týmu a překonej elitní běžce!

od Adéla Ptašková 28. 4. 2022
autor Adéla Ptašková

KOMERČNÍ SDĚLENÍ Venku začínají rozkvétat třešně a to znamená jediné – RunCzech Volkswagen Maraton Praha je za rohem. Také letos 8. května bude jeho součástí Battle of the Teams, tedy týmová soutěž. Velkou novinkou je, že se může zapojit každý účastník maratonu a svým výsledkem podpořit jeden z týmů. Týmů se utká celkem šest, přičemž jeden z nich je přeci jen speciální – je jím běžecká komunita adidas Runners, která zvolila ze svých řad ty nejlepší běžce z Evropy, aby se pokusili překonat běžeckou elitu. K tomu ale budou potřebovat pomoc i od vás. Zapojte se a přispějte týmu svým časem a body!

Jak to funguje

Během registračního procesu jednoduše vyberte tým, který chcete podpořit. Pokud již registrovaní jste, stačí tuto možnost najít ve vašem profilu. V každém týmu budou bodově ohodnoceni čtyři běžci a k nim se poté přidá průměr dosažených časů všech ostatních přihlášených účastníků. Jaký tým zvolíte, je jen na vás, ale následující řádky vám třeba v rozhodování pomůžou.

Systém bodování je vysvětlen v obrázkové galerii:

Foto: se svolením adidas

Adidas Runners – impossible is nothing!

Adidas Runners poběží pro neziskovou organizaci Jahoda, která provozuje nízkoprahové kluby a terénní program pro děti a mládež, školky a jesle a komunitní rodinná centra. Rovněž organizuje volnočasové, vzdělávací, kulturní a sportovní aktivity. Kromě dobrého pocitu z podpory Jahody dostanete také super tričko, pozvánky na všechny tréninky, testovačky běžeckých bot a další aktivity. A když budete mít štěstí, vyhrajete nové běžecké boty Solarglide 5. A to se vyplatí, ne?

Kapitánkou týmu je Bára Votíková, gólmanka fotbalového národního týmu a prestižního klubu Paris Saint-Germain. Bára věří, že když něčemu dáme každý den kus sebe, dosáhneme čehokoliv. Tedy nic není nemožné a tým adidas Runners může skutečně s vaší podporou týmové klání vyhrát. Více o týmu se dočtete zde.

Připojte se ke komunitě

Jestliže letos maraton nepoběžíte, ale jinak je sport vaší vášní, přidejte se do adidas Runners Prague komunity a užijte si zdarma výběhy, speciální eventy, funkční tréninky, jógu i workshopy. Může přijít kdokoli, začátečník, pokročilý i zkušený matador, stačí se přihlásit přes aplikaci ADIDAS RUNNING, najít komunitu a žádná ze super aktivit adidas Runners Prague už tě nemine.

28. 4. 2022 0 komentáře
0 FacebookEmail
Novější příspěvky
Starší příspěvky
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube

Inzerce na Rungo
©2020 RUNGO.cz běží na Wordpressu pod dohledem Martiny


Nahoru
RUNGO.cz
  • Zdraví
  • Trénink
  • Vybavení
  • Začátečníci
  • Inspirace
  • O nás
  • Podpořit Rungo